مخاصمات باندهای رژیم و اظهار درماندگی نظام بحران زده از سوی خامنه ای

در بحبوحه مخاصمات باندهای رژیم برسر پیوستن به کنوانسیونهای بین‌المللی ضدپولشویی و ضدتروریسم، خامنه ای درماندگی نظام بحران زده ولایت فقیه را آشکار کرد و ضمن رد این لایحه، بازهم توپ را به زمین مجلس آشفته ارتجاع انداخت.

تلویزیون رژیم درباره موضعگیری خامنه ای گفت: ایشان در همین بحث در زمینه معاهدات و کنوانسیونهای بین المللی گفتند: این معاهدات ابتدا در اتاقهای فکر قدرتهای بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولتهای همسو یا دنباله رو یا مرعوب، شکل به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آنها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می کنید؟
همانگونه که درباره «برخی کنوانسیونهای بین‌المللی اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند».

خامنه ای هم‌چنین نمایندگان باند روحانی در مجلس رژیم را تهدید به اخراج کرد و به نحو مسخره یی گفت ادامه کارشان اشکال شرعی دارد.

تلویزیون رژیم گفت:‌ «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر رفتار انقلابی نمایندگان یعنی «رفتار عاقلانه، مدبرانه و مجاهدانه» خاطرنشان کردند: شما در سوگند نمایندگی متعهد می شوید که از مبانی و دستاوردهای انقلاب و نظام صیانت کنید و عمل به این سوگند جز با رفتار انقلابی به معنای صحیح آن ممکن نیست، ضمن اینکه اگر به این تعهد عمل نشود، حضور نماینده در مجلس از لحاظ قانون اساسی و شرع دچار اشکال می شود».

درحالی که برخی از سرکردگان نظام تن دادن رژیم به اف ای تی اف را حیاتی و برخی دیگر، آن را قراردادن گردن رژیم زیر گیوتین می دانند، پاسدار علی لاریجانی هفته گذشته گفت خامنه‌ای نظری درباره این لوایح ندارد.
علی مطهری، نایب رئیس مجلس رژیم نیز گفت ایراداتی که دفتر خامنه‌ای درباره لوایح ارائه شده از سوی دولت مطرح کرده بود، رفع شده است.

کواکبیان نیز درجلسه پرتشنج مجلس اخوندی گفت: «مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد سخنرانی فرمودند... یک کلمه در مورد این چهار تا لایحه نفرمودند میتونستند به ما رهنمود بدهند اما شما شنیدید که ایشان به دولت و مجلس این مسئله رو واگذار کردند ...
وقتی که بخواهیم به این لایحه نپیوندیم منافقین به اصطلاح سازمان مجاهدین خلق را در هیچ کشوری نمی تونیم تعقیب بکنیم».

جدال میان باندهای حکومتی در مجلس رژیم بر سر پیوستن به معاهدات مربوط به اف.ای.تی.اف، تا ارسال هزاران پیامک تهدید آمیز با محتوای رأی‌ندادن به لوایح ارائه شده بالا گرفت و یکی از تهدیدکنندگان در مصاحبه با رسانه‌های حکومتی گفت: امیدواریم تا دو ماه دیگر دولت و مجلس ساقط شود.