خودکشی یک پناهجوی ایرانی در استرالیا

مقاومت ایران ضمن ابراز تاسف شدید از خودکشی فریبرز کرمی، پناهجوی ۲۶ساله ایرانی در استرالیا، رفتار با پناهجویان ایرانی در این کشور و انتقال آنها به جزیره نائور در پاپوآ گینه نو را قویاً محکوم می کند و خاطرنشان می سازد که مسئولیت کرامت و جان این پناهندگان بر عهده دولت استرالیا است.

این پناهجویان که با مشقات بسیار از جهنم آخوندها گریخته اند با نقض استانداردهای به‌رسمیت شناخته شده پناهندگی در اردوگاه جزیره نائور در شرایط غیرانسانی و غیرقابل تحمل به‌سر می برند. فریبرز کرمی بارها با مراجعه و نوشتن نامه به ارگانهای ذیربط مصائب و مشکلات خود و مادر بیمارش را مطرح ساخته و چاره‌جویی کرده بود.
پیش از این نیز شمار دیگری از پناهجویان ایرانی در استرالیا در اعتراض به فشارهای اعمال شده دست به خودکشی زده و تعدادی نیز در حوادثی مشکوک توسط باندهای مافیایی به قتل رسیده اند.
در حالی است که نقض فاجعه بار حقوق بشر در ایران تا کنون ۶۴ بار توسط ملل متحد محکوم شده است، مقاومت ایران از دولت استرالیا می خواهد که اعمال فشار بر پناهجویان را متوقف نموده و حقوق پایه‌یی آنها را به‌رسمیت بشناسد، آنها را بلادرنگ به داخل استرالیا برگردانده و امنیت و سلامت و آزادی کامل آنها را تأمین کند. پارلمان, احزاب سیاسی و سازمانهای مدافع پناهندگان در استرالیا نیز باید برای پایان دادن به این بحران انسانی دست به اقدام بزنند.
مقاومت ایران همچنین از کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد بدرفتاری با پناهجویان در استرالیا را محکوم نموده و با اعطای حق پناهندگی به این پناهجویان، اجازه ندهند آنان در خارج از حاکمیت رژیم آخوندی نیز با ناامنی و فقر و مرگ مواجه باشند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۶خرداد ۱۳۹۷ (۱۶ ژوئن ۲۰۱۸)