اعتراف به جرم جواد لاریجانی در تسهیل حملات تروریستی یازده سپتامبر و القاعده

به گزارش پایگاه خبری واشنگتن فری بیکن، وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده که اظهارات یک مقام رژیم ایران را در مورد سفر مهاجمان حمله یازده سپتامبر را بعنوان اذعان به ارتکاب جرم در زمینه تسهیل این حمله تروریستی تلقی می‌کند.

واشینگتن فری بیکن نوشت: مقامهای رژیم ایران هفته گذشته پذیرفتند که دولت آنها به رد گم کردن و پوشاندن مسیرهای شبه نطامیان القاعده که نهایتاً برای انجام حملات یازده سپتامبر رفته بودند کمک کرده است.
جواد لاریجانی در روز ۹ خرداد در مصاحبه با تلویزیون رژیم گفته بود:«یک مجموعه گزارشاتی بود که این عناصر القاعده که از عربستان میرفتند میخواستند بروند افغانستان یا جاهای دیگه اینها با پروازها یا زمینی می آمدند دم مرز تقاضا میکردند که شما مهر تون رو تو پاسپورت ما نزنید چون اگه دولت عربستان بفهمه ما به ایران آمدیم ما رو اذیت میکنه بعضی از اینها هم دولت ما قبول میکرد مهر رو نزنه چون ترانزیت بودند دو ساعت بودند رد میشدند میرفتند ولی توی اطلاعات آمد و رفت شون رو داشتند این رو اینها مثلا این رو گفتند که یک جوری مثل اینکه با القاعده ایران همکاری داشته یا مثلا گفتند که یک هواپیمایی که داشته از یک جایی عبور میکرده از یک نقطه ای به نقطه ای در منطقه میرفته ضمن اینکه این خلبان عملیات یکی شون اون تو بوده یک فرمانده ارتش حزب الله هم توی صندلی دیگه نشسته بوده حالا مجموعه اینها سرهم کرده بودند که آیا ایران مستقیما یا از طریق حزب الله لبنان با القاعده در این زمینه همکاری کرده یا نه؟ ...».

یک مقام ارشد وزارت خارجه (آمریکا) در اظهاراتی که برای فری بیکن گفت این مقام رژیم پذیرش آنچه را که دولت آمریکا مدتها معتقد بود که ایران به مهاجمان القاعده کمک کرده و عبور آنها از خاورمیانه را تسهیل کرده است, نشان می دهد. ما می دانیم که مقامات این رژیم آنچه پیش از این در گزارش کمیسیون یازده سپتامبر مستند شده بود را تایید کرده اند که در مخفی کردن سفر اعضای القاعده که از طریق ایران در مسیر به کشورها منطقه و از کشورهای منطقه کمک کرده بودند که ازجمله شامل مهر نزدن ایران به پاسپورت های آنها بوده است.
این مقام وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین گفت: این اعمال یک بار دیگر ماهیت رسوای رژیم ایران را نشان میدهد و سند دیگری از نقش شرورانه این رژیم در جهان است.
وی افزود: دولت ترامپ در جبهه های مختلفی برای مقابله با حمایت ایران از تروریسم کار می کند و در تشدید فشار بر این رژیم تردید نخواهد کرد. دولت ترامپ مصمم است تا با رفتار بی ثبات کننده ایران مقابله کند و به افزایش فشار بر این رژیم برای تغییر رفتارش ادامه خواهد داد».

به دنبال اعتراف جواد لاریجانی، حکومت آخوندی ۱۱ روز پس از این اعتراف به کمک به القاعده، در یک اقدام بی‌سابقه یک مصاحبه با همان کانال تلویزیونی ترتیب داد تا شاید بتواند موضوع را رفع و رجوع کند. اما نه تنها موفق به آن نشد، بلکه این مهره خامنه ای به ارسال موشک برای شبه نظامیان تروریست مورد حمایت خود نیز اذعان کرد.

جواد لاریجانی: آمریکایی ها سپاه قدس ما را تروریست میدانند حزب الله رو تروریست میدانند انقلابیون یمن را تروریست میدانند حواس مون باید باشه که اینها وقتی تروریست میگند چی هستند اینها میخواهند ایران را حالا اشاره من بکنم ان بحثی که دفعه پیش داشتیم شما نه اینکه اهل فضل هستید این آتشی کردید توی لانه زنبور بعد از اون بحثی که راجع به القاعده و دادگاه داشتید.
مجری: دادگاه یازده سپتامبر
لاریجانی: خیلی دستپاچه شدند این همسایگان سعودی ما و بعضی رسانه های وابسته به صهیونیستها که گفتند مثلا ما در صحبت مون گفتیم ما با القاعده همکاری میکردیم بطور پنهانی...
من نکته کلیدی میخواهم بگم ما در جمهوری اسلامی اگر یک حرکتی را محق بدانیم گروه را حرفشون مشروع بدانیم و مظلوم بدانیم اونها را آشکارا ازشون حمایت میکنیم.
مجری: آقا همین را اعلام کردند.
لاریجانی: آشکارا, آقا فرمودند ما به انقلابیون یمن یک موشک؟ اگر بتوانیم صد تا میدهیم مگه ما پنهانی از اینها حمایت میکنیم؟ ما از حماس و جهاد پنهانی حمایت میکنیم؟.