حرکتهای اعتراضی اقشار مختلف مردم به جان آمده علیه ستم و چپاول حکومتی

روز چهارشنبه ۲۳ خرداد یک زن شجاع در میدان مهران در عظیمیه شهر کرج، در برابر جمعیتی که حاضر بودند با فریادهای بلند شعار مرگ بر خامنه ای سر داد.

این هموطن دلیر طی سخنانی برای جمعیت حاضر، اعتراض خود را نسبت به زندان و شکنجه و حکم اعدام زندانی سیاسی رامین حسین پناهی ابراز کرد.

روز چهارشنبه ۲۳ خرداد؛ کارگران گروه ملی فولاد اهواز برای شانزدهمین روز؛ در مقابل استانداری رژیم در این شهر به اعتصاب خود ادامه دادند. کارگران در تجمع خود شعار می دادند:
کارگر زندانی آزاد باید گردد
دزدها آزادند کارگران زندانند
نه تهدید نه زندان دیگه فایده نداره

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران درباره سومین هفته اعتصاب و اعتراض کارگران فولاد اهواز و بازداشت ۶۰ تن از کارگران اطلاعیه ای صادر کرد و خواستار حمایت از اعتصابگران و آزادی بی قید و شرط کارگران بازداشت شده گردید.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت با اشاره به تظاهرات و اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز در روز سهشنبه با شعار کارگر زندانی آزاد باید گردد برغم حضور فشرده نیروهای سرکوبگر رژیم اعلام کرد:
کارگران که از پشتیبانی بخشهای وسیعی از مردم اهواز برخوردارند در روزهای اخیر برای ساعاتی خط راه آهن اهواز- تهران و پل لشکر اهواز را بستند و در مقابل دفاتر نمایندگان مجلس ارتجاع تجمع کرده و شیشه های آنها را شکستند.
در اطلاعیه دبیرخانه شورا با اشاره به یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر رژیم و دستگیری شماری از کارگران معترض آمده است:
ﻓﻮﻻﺩ اهواز با ۵۴ سال سابقه، از تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سه هزار نفر نیروی کار متخصص است. این مجتمع عظیم صنعتی در سال ۱۳۸۸ زیر عنوان خصوصی سازی به عوامل حکومتی واگذار شد و دو سال بعد به‌دنبال برملا شدن یک اختلاس ۳۰۰۰میلیارد تومانی در ازای انبوه بدهی‌هایش، به بانک ملی واگذار گردید. بانک ملی نیز پس از اختلاس ۴۰۰میلیون تومان از اموال این مجتمع آن را در اسفند ۹۵ به حراج گذاشت. به این ترتیب چپاولهای نجومی و سیاستهای فاجعه بار اقتصادی رژیم، موجب توقف تولید فولاد اهواز و محرومیت و بیکاری کارگران آن شده است.
مقاومت ایران با درود به کارگران اعتصابی و محکوم کردن این دستگیریهای خودسرانه، عموم مردم به ویژه جوانان دلیر و کارگران شریف خوزستان را به همبستگی با اعتصابگران فرا می خواند و از عموم مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر و حقوق کارگران می خواهد که سیاستهای سرکوبگرانه و ضد کارگری رژیم آخوندی را قویا محکوم نموده و برای آزادی فوری و بی‌قید و شرط بازداشت شدگان دست به اقدام بزنند.

کارکنان بیمارستان موسوم به خمینی در کرج؛ برای دومین روز متوالی در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و مزایای خود تحصن کردند

جمعی از مهندسان ناظر ساختمانی در تهران در اعتراض به مصوبه اخیر پیرامون انتخاب مهندس ناظر توسط بساز بفروش‌ها، مقابل وزارت راه و شهرسازی رژیم دست به تجمع زدند.
ماموران سرکوبگر انتظامی برای برهم زدن این تجمع اعتراضی بطور حشیانه به تجمع کنندگان یورش بردند که با مقاومت تجمع کنندگان روبرو شدند

داوطلبان و دانشجویان دانشگاه صدا و سیمای رژیم در اعتراض به حذف چند رشته‌ی این دانشگاه از دفترچه‌ی کارشناسی ارشد، مقابل وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری کابینه آخوند روحانی دست به تجمع زدند.

جمعی از کارگران خدماتی شهرداری شهر بستان در خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن ۵ ماه حقوق خود، در مقابل شهرداری رژیم در این شهر تجمع کرده و خواهان پرداخت فوری مطالبات خود شدند.

یک هموطن زلزله زده از منطقه زلزله زده کوییک سرپل‌ذهاب که برای رسیدگی به وضعیت بد خود به بنیاد مسکن رژیم آخوندی رفته و از کلاهبرداری این بنیاد دزد و عارتگر پرده برداشته بود مورد ضرب و شتم ماموران رژیم قرار گرفت.

کمیته استرالیایی حامیان دمکراسی در ایران در نامه ای به وزیر خارجه این کشور با اعلام حمایت از اعتصاب کارگران فولاد اهواز خواستار آزادی کارگران دستگیر شده گردید.
این کمیته در نامه خود با محکوم کردن نقض حقوق کارگران ایران توسط رژیم آخوندی افزود:‌ دیکتاتوری حاکم بر ایران قصد ندارد به حقوق اساسی کارگران احترام بگذارد. علاوه بر این، همه سرمایه ملی کشور صرف حمایت رژیم از تروریست ها در سراسر خاورمیانه و همچنین هزینه کامل و غیر ضروری طرح های هسته ای و موشک های بالستیک می شود. ما از شما و دولت استرالیا می خواهیم که رژیم ایران را فرا خوانده که همه کارگران دستگیر شده اهواز را آزاد کند و نقض حقوق اساسی کارگران ایران را متوقف نماید.

ترجمه نامه کمیته حامیان دمکراسی در ایران- کارگران شرکت فولاد اهواز

۱۳ ژوئن ۲۰۱۸

از اعتصاب کارگران فولاد اهواز حمایت کنید و همه دستگیرشدگان را آزاد نمائید
وزیر امور خارجه گرامی

در روز دو شنبه ۱۱ ژوئن ۲۰۱۸ گروهی از کارگران شرکت صنعتی فولاد در میدان سوم کیانپارس، اهواز، خوزستان، در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات پرداخت نشده شان و پاسخ به خواسته های دیگرشان اقدام به اعتراض نمودند.

تعداد زیادی از نیروهای امنیتی درحال حمله به تظاهر کنندگان صلح آمیز دیده شده اند. حداقل ۳۶ نفر از کارگران در آن شب دستگیر شدند، اما با وجود سرکوب شدید، تظاهرکنندگان به سمت دفتر فرماندار حرکت نمودند. آنها شعار می دادند: "اگر کارگران بازداشت شده آزاد نشوند، راه آهن را تعطیل خواهیم کرد."

در روز سه شنبه ۱۲ ژوئن، علی رغم دستگیری های دسته جمعی دوشنبه شب، صدها تن از کارگران مجددا در بیرون دفتر فرمانداری اعتراض کردند و شعار می دادند که "کارگران بازداشت شده باید آزاد شوند".

دست کم ده تن از تظاهرکنندگان در روز سه شنبه دستگیر شدند و بنابراین تعداد کارکنان دستگیر شده شرکت فولاد اهواز به حدود ۶۰ نفر رسید. آنها توسط نیروهای امنیتی و ضد شورش و عوامل لباس شخصی مورد سوء استفاده قرار گرفتند.

دیکتاتوری حاکم بر ایران قصد ندارد به حقوق اساسی کارگران احترام بگذارد. علاوه بر این، همه سرمایه ملی کشور صرف حمایت رژیم از تروریست ها در سراسر خاورمیانه و همچنین هزینه کامل و غیر ضروری طرح های هسته ای و موشک های بالستیک می شود.

ما از شما و دولت استرالیا می خواهیم که رژیم ایران را فرا خوانده که همه کارگران دستگیر شده اهواز را آزاد کند و نقض حقوق اساسی کارگران ایران را متوقف نماید.

ارادتمند شما

خانم دکتر مریدیس برگمن آقای پیتر مورفی