قیام کازرون رویارویی مردم و جوانان با نیروهای سرکوبگر رژیم در روز شنبه

صبح روز شنبه ۲۹ اردیبهشت مردم در کازرون در خیابان سلمان فارسی که به میدان شهدای این شهر منتهی می شود؛ تجمع کرده و با سردادن شعار به قیام خود ادامه دادند. در همین حال تعداد زیادی از نیروهای ضد شورش در میدان شهدا مستقر شده اند.

روز شنبه ۲۹اردیبهشت ۹۷ کارگزاران رژیم آخوندی در کازرون تعدادی از مردم و ریش سفیدها را در میدان شهدا جمع کرده و با التماس و درماندگی به بازاری ها می گفتن مغازه ها را باز کنید. اما مردم اهمیتی به حرف آنها ندادند.

مردم می گفتند که دیگر هیچ چیزی خون ریخته شده جوانهای کازرون در این چند روز را پاک نخواهد کرد.
یک نفر از نیروهای انتظامی رژیم بلندگو گرفته و گفت نمی شود که ما هر روز با هم جنگ کنیم و بیایید یک نماینده مشخص کنید و ما با شما صحبت کنیم. مردم نیز گفتند تا پیکرهای شهیدانمان را تحویل ندهید که تشییع کنیم؛ و زندانیانمان را آزاد نکنید ما هیچ مذاکره ای با شما نداریم. مردم گفتند دیگر هیچ چیزی خون ریخته شده جوانهای کازرون را پاک نخواهد کرد.
فیلمهای دریافتی از درگیریهای روزهای گذشته مردم با نیروی های رژیم نشان می دهد که ماموران و دژخیمان لباس شخصی؛ بر بالای پشت بام منازل مردم رفته و به سوی مردم و جوانان معترض شلیک می کنند.
روز جمعه ۲۸ اردیبهشت کسی از مردم برای نماز جمعه نرفته بود. وقتی هم آخوند خرسند امام جمعه قلابی شهر کازرون میخواست حرف بزند مردم هجوم برده به او حمله کنند که درب ها را بستند تا مردم به او حمله نکنند.
با وجود اعزام نیروهای سرکوبگر یگان ویژه رژیم از شهرهای اطراف به کازرون، مردم در حین سخنرانی استاندار رژیم در مسجد النبی علیه او شعار داده و با پشت کردن به استاندار رژیم، اعتراض خود را ابراز داشتند.
اندکی پس از آن درگیری در نماز جمعه شروع شد و مراسم نخستین نماز جمعه در ماه رمضان؛ بهم خورد. مردم خشمگین شعار دادند و نماز نخوانده بیرون آمدند. مطابق اخبار دریافتی مردم در میدان شهدا در کازرون با ماموران درگیر شدند.
گزارشها از کازرون حاکی است که تعداد نفرات مجروح بر اثر تیراندازی زیاد است ولی مردم و خانواده های آنان جرات نکردند به بیمارستان بروند زیرا شناسایی میشدند. چون همان شب بیمارستان پر از نیروهای امنیتی بود به همین دلیل مردم زخمی ها را به خانه هایشان بردند. پیکر شهیدان را هم تحویل ندادند.
روز جمعه اول خیابان ابوذر صد نفر از یگان ویژه جلوی مردم ایستاده بودند و تمام خیابانهای اصلی را مامورین شهرداری پاک سازی کردند ولی در میدان شهدا پر از دود بود . ساختمان بانک مهر بطور کامل سوخته است و جلوی آن را پارچه نصب کرده بودند که ساختمان پیدا نباشد. در خیابانها تمام نیروهای انتظامی پشت مغازه ها و بانکها نشسته بودند.جلوی دادگستری پنج نفر یگان ویژه استتار کرده بودند.
ماموران انتظامی اگر دوربین دست کسی ببیند سریعا بازداشت میکنند.
‌نیروهای ضدشورش رژیم در وحشت از اوج گیری دوباره خیزش و قیام مردم در سطح شهر کازرون؛ حضور داشتند. آنها بطور خاص ساختمان دادگستری این شهر را محافظت می کردند. اول میدان شهدا شاید سی تا ماشین یگان ویژه، چهل پنجاه تا موتور و نزدیک به پنجاه شصت نفر نیروی یگان ویژه رژیم ایستاده بودند .همچنین این نیروها از ۲۰۰ متری میدان شهدا(چهارراه بانک ملی) مستقر شدند.
در ساعات پایانی روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه؛ مردم و جوانان دلیر کازرون در میدان سیما دست به تجمع زدند.
مردم با سردادن شعار«ما بچه‌های جنگیم بجنگ تا بجنگیم» به رژیم آخوندی نسبت به هرگونه توطئه جدید علیه مردم این شهر هشدار دادند.

بیانیه جمعی از کسبه و بازاریان تهران در حمایت از قیام آفرینان کازرون
با سلام و درود بر تمامی مبارزین و مجاهدین و قیام آفرینان ایران زمین
ما جمعی از کسبه و بازاریان تهران حمایت و همدردی خود را با مردم کازرون به ویژه خانواده‌های شهدای این قیام اعلام می کنیم و خاطرنشان میکنیم که خون شهدا و مجروحین کازرون هیچگاه از ذهن ما پاک نخواهد شد (نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم) .
رژیم منفور آخوندی(خامنه ای دجال) باید بداند که این گونه سرکوب و کشتار وحشیانه بدون جواب نخواهد ماند و بی شک روز دادخواهی و محاکمه نزدیک است. 

دیگر اعتراضات در شهرهای میهن:

اعتصاب و راهپیمایی بازاریان و کسبه شاهرود
صبح روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه برای سومین روز متوالی کسبه بازار بزرگ شاهرود در اعتراض به انتقال اداره کل راه از شاهرود به سمنان؛‌ دست به اعتصاب زده و مغازه های خود را بستند. بازاریان سپس دست به تجمع و راهپیمایی زدند. بازاریان در تظاهرات و راهپیمایی خود؛ ‌به خیابان ۲۲ بهمن رفته و این خیابان را مسدود کرده سپس در سطح شهر اقدام به راهپیمایی کردند. آنان شعار می دهند: اداره کل جدا بشه شاهرود باید استان بشه
آنان بنرهای بزرگی در دست دارند که بر روی آنها نوشته شده:عدالت استانی ندای هر شاهرودی
یادآوری می کنیم که جمعه شب ۲۸ اردیبهشت نیز؛ مردم و بازاریان این شهر در اعتراض به انتقال اداره کل راه از شاهرود به سمنان؛ اقدام به تظاهرات و راهپیمایی کرده شعار می دادند: می میریم می میریم اداره کل نمی دیم.

تجمع کارگران آکیاخودرو مقابل استانداری رژیم در تبریز
روز شنبه ۲۹اردیبهشت ۹۷ تعدادی از کارگران آکیاخودرو در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق‌های معوقه خود مقابل استانداری رژیم در تبریز تجمع کردند.

تجمع اعتراضی کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک
روز شنبه ۲۹اردیبهشت ۹۷ کارگران راه آهن زاگرس در اندیمشک در اعتراض به دریافت نکردن حقوق و بیمه درمانی در مقابل ساختمان مدیریت نگهداری، تجمع اعتراضی برگزار کردند.
تعداد این کارگران حدود ۶۰ نفر است.

تجمع اعتراضی کارکنان شرکت سامان کاشی بروجرد
روز شنبه ۲۹اردیبهشت ۹۷ کارکنان شرکت سامان کاشی بروجرد در اعتراض به دریافت نکردن بیش از ۴۲ ماه حقوق تجمع اعتراضی برگزار کردند.
توضیح: شرکت سامان کاشی در بروجرد، در فروردین ۹۴ با بیش از ۴۰۰ کارگر تعطیل شد و فقط حدود ۲۰ نگهبان در این کارخانه باقی ماندند که بیش از ۴۲ ماه است حقوقی به آنها پرداخت نشده است.

اعتراض کشاورزان خوزستانی به انتقال آب از رودخانه کرخه
روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۷ کشاورزان خوزستانی در اعتراض به انتقال غیر قانونی آب از رود کرخه به چغانه در حاشیه این رودخانه دست به تجمع اعتراضی زدند. کشاورزان بر روی بنری نوشته بودند:
ما کشاورزان مسیر، مخالف انتقال آب از رودخانه کرخه به چغانه دز از طریق کانال طرح کوثر هستیم.

اعتصاب کارگران شهرداری برخی مناطق کوت عبدالله
کارگران شهرداری برخی مناطق کوت عبدالله؛ امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه برای چندمین بار دست به اعتصاب زدند. این کارگران ماهها است که حقوق دریافت نکرده اند و خواستار حقوق معوقه خود هستند.

اعتصاب سراسری بازار اطلس مشهد
روز جمعه۲۸اردیبهشت۹۷ بازاریان در بازار اطلس شهر مشهد در همبستگی با سایر شهرها به اعتصاب بازار پیوستند و از بازکردن مغازه ها خودداری کردند.

اتش سوزی در پتروشیمی عسلویه
بنا به گزارشات رسیده صبح روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه؛ اتش سوزی بزرگی در یکی از صنایع پتروشیمی شهر عسلویه رخ داده و دود غلیظی منطقه را فرا گرفته است. این اتش سوزی مربوطه به پتروشیمی آپادانا است.