مخاصمات درونی رژیم درپی بی نتیجه ماندن سفر جواد ظریف

موقعیت جدید رژیم آخوندی در صحنه بین المللی و دور اول مذاکرات وزیرخارجه رژیم با سه کشور اروپایی در بروکسل به مخاصمات درون رژیم دامن زده است.

کیهان تحت امر خامنه‌ای نوشت: معلوم نیست جواد ظریف به سفر اروپایی رفته تا از آنها تضمین بگیرد یا بسته پیشنهادی اروپا را که نوعی دیکته تازه و نیابتی آمریکاست، بپذیرد و با خود به تهران بیاورد! متاسفانه برخی قرائن، ناظر بر احتمال دوم است. اگر اروپایی‌ها در کنار آمریکا اجرای تعهد خود را مشروط به امتیازات جدید می‌کنند، به خاطر پیام‌های ضعفی است که مدام از این طرف منتقل شده است. 

روزنامه حکومتی رسالت نیز نوشت: عملاً اروپایی ها هم برجام را پاره کرده یا از آن خارج شده اند. با این وصف به چه دلیل باید همچنان در برجام بیمانیم... دولت باید از محرمانگی های برجام پرده بردارد.
روحانی دو سال با اروپایی ها در سمت دبیری شورای عالی امنیت ملی گفتگو کرد دستاورد آن گفتگو همانند برجام «هیچ» بود نه «تقریباً هیچ»! 
مجلس رژیم نیز شاهد جدال باندهای حکومتی در مورد سرنوشت برجام است.

زاهدی:‌ به اروپاییان اعتما نکنید
آمریکا در خصوص برجام چماق برداشته و اروپا هویج نشان میدهد بدانید که آنها با هم هستند و هماهنگ توصیه میشود که به اروپائیان اعتماد نکنید

کواکبیان:‌ بیرون مجلس پرچم آمریکا را آتش بزنید عیب ندارد
اون روزی که اینجا داشتند پرچم امریکا رو آتیش میزدند بنده اعتراض کردم به آقای رئیس اشاره کردم چرا ساکتی؟ بالاخره یک کاری بکنید, آقای قاضی پور تو بلندگو برگشتند گفتند که آقای کواکبیان نمی دونم تو که بسیجی هستی چرا میترسی؟
من اونروز اعتراضم این بود از روی ترس نبود و بسیار هم شجاعانه علیه آمریکا ما شعار میدیم به اون عزیزان هم میگیم بنام مجلس تمام نکنند یک عده خاصی حالا خواستند بروند بیرون پرچم آتیش بزنند عیب نداره خیلی ممنون.

پژمانفر: دولت و مجلس در زمینه تزریق گاز به سانتریفیوژها توپ خالی در نکنند
پژمانفر اگر امروز ما بر اساس قانون این تزریق گاز رو به نسل جدید از سانتریفیوژها انجام بدهیم طرف مقابل هیچ موقع یک چنین احساس ضعفی رو در ما مشاهده نمیکنه, دولت و مجلس من توصیه ام این هستش که توپ خالی در نکنند واقعا پای این قضیه بایستند

سپاه پاسداران در روزنامه خود (جوان) در پاسخ به این حرف ظریف که گفتگوهای با کشورهای اروپا سازنده بوده، نوشت: حقیقت آن است که «گفت‌وگوهای سازنده» ظریف با همتایان اروپایی نیز در آن سوی یک اقیانوس خیالی است. سوی دیگر این اقیانوس صوری، وزرای خارجه سه‌کشور اروپایی تقریباً همان حرف‌های ترامپ را با جابه‌جا کردن واژه‌ها می‌زنند (و می‌گویند): «برجام باید حفظ شود اما جمهوری باید تضمین کافی برای برنامه‌های موشکی و حضور منطقه‌ای و بازگشت‌ناپذیری برنامه هسته‌ای و حزب‌الله لبنان بدهد».

روزنامه وطن‌امروز از باند خامنه ای، در باره بحران و استیصال رژیم بین ماندن یا نماندن در برجام می نویسد: اخروج (ما) از برجام می‌تواند علاوه بر شوک روانی تصمیم ترامپ بر بازار ایران، شوک دیگری نیز بر اقتصاد وارد کند. (به) ماندن در برجام بدون حضور آمریکا (نیز در صورتی می‌شد امیدوار بود که) حتی اگر یک درصد امکان عدم تبعیت (اروپا) از سیاست‌های آمریکا وجود می‌داشت.
(واقعیت این است که) مراودات تجاری آمریکا با اروپا سالانه رقمی بیش ۱۰۰۰ میلیارد دلار و تقریبا ۵۰ برابر میزان مبادلات جمهوری اسلامی با اتحادیه اروپایی است.