وزارت خزانه داری آمریکا، رئیس بانک مرکزی رژیم را در لیست تروریستی قرار داد

روز سه‌شنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام تحریم‌های جدیدی علیه حکومت آخوندی، رئیس بانک مرکزی رژیم را در لیست تروریستی قرار داد و او را تحریم و لیست‌گذاری کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود گفت که سیف به انتقال میلیون‌ها دلار به حزب‌الشیطان وابسته به رژیم کمک کرده است. او به عنوان «تروریست جهانی که به‌طور ویژه لیست‌گذاری شده» نام‌گذاری شده است.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: وزارت خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین تحریم‌های ثانویه را بر سیف اعمال کرد؛ این بدان معنیا ست که هرکسی با او تجارت کند، می‌تواند از سیستم مالی آمریکا قطع بشود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر رئیس بانک مرکزی رژیم، علی ترزلی مشاور بخش بین‌المللی این بانک را تحریم و لیست‌گذاری کرد.
وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «رئیس بانک مرکزی رژیم ایران به‌طور مخفیانه میلیون‌ها دلار را به نیابت از نیروی قدس سپاه پاسداران از طریق بانک البلاد مستقر در عراق... منتقل کرده... است... ایالات متحده اجازه سوءاستفاده فاحش رژیم ایران از سیستم مالی بین‌المللی را نخواهد داد. جامعه جهانی باید نسبت به تلاش‌های فریبکارانه رژیم ایران برای تأمینی حمایت مالی از عوامل تروریست خود، هشیار باقی بماند».
وزارت خزانه‌داری آمریکا تأکید کرد: اقدام امروز، استفاده رژیم ایران را از شبکه حیاتی بانکی قطع می‌کند و به دنبال اقدام روز پنجشنبه در مختلف کردن شبکه انتقال پول وابسته به نیروی قدس صورت می‌گیرد که میلیون‌ها دلار را از طریق امارات به دست می‌آورد.