ادامه بحران و سرخوردگی در درون حکومت آخوندی برسر برجام و سرنوشت آن

بحران و سرخوردگی در درون حکومت آخوندی برسر برجام و سرنوشت آن در آستانه ضرب‌الاجل ۲۲ اردیبهشت ادامه دارد.

سایت صادق خرازی سفیر سابق رژیم در فرانسه، درباره نتایج سفر ماکرون به واشنگتن نوشت، این سفر نتیجه عکس داشت و آینده برجام هم‌چنان در ابهام است.
این منبع افزود: بسیاری امیدوار بودند که امانوئل ماکرون، در سفر خود به آمریکا بتواند دونالد ترامپ را قانع کند که از برجام خارج نشود اما نه تنها چنین چیزی نشد بلکه بر عکس شاهد بودیم که مکرون نیز لحن خود را تغییر داد.
سایت صادق خرازی نوشت: ماکرون با ترامپ نزدیک به صد دقیقه مذاکرات ویژه با محوریت ایران داشته و در این نشست جان بولتون و مایک پمپئو حضور داشته اند. سی ان ان گزارش میدهد که بولتون و پمپئو اظهارات تندی را علیه جمهوری اسلامی بیان کردند و اسنادی را نشان ماکرون دادند تا ثابت کنند چرا باید با (نظام) ایران به شدت برخورد شود.

نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شوند، ما هم از این توافق‌نامه خارج خواهیم شد؛ اصولا برجام بدون آمریکا برای ما مفهومی ندارد. نمی‌دانیم چرا سران آلمان، آمریکا و فرانسه نمی‌خواهند سخن صریح جمهوری اسلامی که مبتنی بر عدم مذاکره درباره برجام است را بشنوند؟!

روزنامه آرمان از باند روحانی نوشت: اگر از برجام خارج شویم باید توقع داشته باشیم همان طور که ما می‌توانیم در مدت کوتاهی به وضعیت پیش از برجام بازگردیم، آمریکا و کشورهای همسو با آمریکا هم می‌توانند به وضعیت قبل از برجام بازگردند و برای دوباره ساختن اجماع علیه (نظام) تلاش کنند.

روزنامه حکومتی رسالت از باند خامنه ای نیز در وضعیت بحرانی کنونی خروج از برجام را برای رژیم خطرناک دانسته و می نویسد: تحریم های آمریکا در گذشته عمدتا مربوط به صادرات نفت و سایر معادن به دلار و هدف قرار دادن بانک و کسانی بود که با آنها تجارت می کنند. مسلما این بار نیز ترامپ دوباره چنین تحریم هایی به اضافه تلاش برای محدود ساختن معاملات صنعت هوایی را هدف قرار می دهد. اگر (نظام نیز از برجام خارج شود) احتمال وقوع جنگ جدی خواهد بود.

در این میان روزنامه سپاه پاسداران با سرخوردگی از ناکامی رژیم در برجام و تحت عنوان «دیگر حتی از آب‌نبات هم خبری نیست!»، می‌نویسد: بازی پسابرجامی ترامپ که با نوعی تقسیم‌کار سیاسی با اروپا همراه است، وارد مرحله جدیدی شده است و به نظر می‌رسد سناریویی برای تحمیل تعهدات بیشتر بر ایران با ابزار فشار و تهدید در کار است.... برجام تاکنون تقریباً بی‌خاصیت از حیث اقتصادی و البته هزینه‌بر از حیث توانمندی هسته‌ای بوده است. برجام‌های زنجیره‌ای, قربانی‌های دیگری هم خواهد داشت.
روزنامه سپاه پاسداران بانگرانی می افزاید: مذاکره کردن بر سر مؤلفه‌های بازدارندگی دفاعی، همچون توانمندی موشکی و سلاح‌های راهبردی بدان معناست که به دست خود وارد فرایند خلع سلاحی شویم که ورود به آن به‌هیچ‌عنوان به صلاح نیست. ورود به این نوع مذاکرات حداقل ضرر بزرگی که دارد، باز شدن مشت بسته دفاعی در مقابل طرف مقابل است.

جواد ظریف وزیر خارجه رژیم نیز که کارچرخان برجام بوده و اغلب به نعل و به میخ می زند، در تازه ترین اظهار نظرش گفته است: خواسته‌های آمریکا برای ایجاد تغییرات در برجام، غیر قابل قبول است.
روزنامه حکومتی دنیای اقتصاد از باند روحانی این موضع را چالش و مساله اصلی اقتصاد رژیم دانسته و می نویسد: جمهوری اسلامی با امید به بهبود شرایط وارد بازی برجام شد و آنچه به نظر می‌رسد این است که برجام محل فرصت‌سازی دیگر دولت‌ها در مقابل (ما) شده (و) برجام اولین چالش و اصلی‌ترین مساله اقتصاد (نظام) در سال کنونی است.