واکنشهای رژیم درباره پیامدهای سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا

خامنه ای در حرفهای روز پنجشنبه خود به دونالد ترامپ به بهانه اظهاراتش درباره کشورهای منطقه حمله کرد، اما از هرگونه اظهار نظری راجع به اظهارات رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور فرانسه و گفتگوی آنها پیرامون سرنوشت برجام و مداخلات منطقه یی و برنامه موشکی رژیم، خود داری کرد.

خامنه ای با تکرار دعاوی سخیف خود راجع به پیشرفت حکومت آخوندی، گفت: «ما در جمهوری اسلامی قریب چهل سال است که توانسته‌ایم در مقابل زورگویی استکبار بایستیم و پیشرفت هم بکنیم. میخواستند جمهوری اسلامی را از بین ببرند، (ولی) ما ریشه‌دارتر شدیم، قدرتمان بیشتر شد، پیشرفت بیشتری کردیم».

واکنشهای مهره ها و رسانه های حکومت آخوندی درباره پیامدهای سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا
کیهان خامنه‌ای با تیتر «تیر خلاص به توهم خوش خیال‌ها» نوشت: رئیس‌جمهور فرانسه در اظهارنظری گستاخانه اعلام کرد که به دنبال حفظ برجام به شرط حذف توانایی موشکی و قدرت منطقه‌ای (نظام) است! همنوایی اروپا با ترامپ، تیر خلاص به توهم خوش خیال‌ها بود. اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه به هیچ عنوان تازگی نداشت. اما دو جریان مأموریت دار در (نظام)، هیچ‌گاه به این اظهارات توجه نمی‌کردند و مدعی بودند که برای در امان ماندن از تهدید آمریکا باید به اروپایی‌ها امید بست.

روزنامه حکومتی وطن امروز نوشت: رئیس‌جمهور فرانسه شرط‌‌های رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم خروج رسمی از برجام را پذیرفت و سفر امانوئل ماکرون، به آمریکا که برای بانیان برجام به مثابه آخرین بارقه‌‌های امید برای جلوگیری از خروج آمریکا از برجام بود، حالا به یک نشانه بزرگ برای پایان یافته دانستن برجام تبدیل شده است.

مکرون گفت در کنار برجام باید یک توافق جدید نیز شکل بگیرد؛ توافقی که بر اساس اظهارات رئیس جمهور فرانسه باید دارای ۳ محور مادام‌العمر شدن تحریم‌‌های هسته‌ای، محدود کردن برنامه موشکی و عقب‌نشینی نظام از سیاست‌‌های منطقه‌ای خود باشد. به اعتقاد کارشناسان این مواضع اروپا و آمریکا به معنای همان پاره شدن برجام است.

روزنامه حکومتی رسالت نوشت: با دستاورد «تقریباً هیچ» و «خسارت محض» روبرو هستیم. روحانی و دستگاه دیپلماسی کشور باید پاسخگوی این سرانجام تاریک و مبهم در کارنامه سیاست خارجی خود باشند.

سپاه پاسداران نیز در روزنامه خود تحت عنوان «زمزمه برجام‌های «۲» و «۳» این‌بار از امریکا و اروپا» نوشت: شکی نیست که اگر ماکرون به همراه مرکل و «می‌» بتوانند نظر ترامپ را تغییر بدهند، (آنها ما) را وارد دوری از مذاکرات کنند که مسیرش به توافقی جدید موازی با برجام می‌رسد...

خرم نماینده سابق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل متحد گفت:‌ تصمیم به خروج از توافق برای ما شاید سخت‌ترین تصمیم باشد زیرا که اگر به آن تن در دهد، دیگر این توافق، توافق هسته‌ای قبلی نیست و اگر بخواهد از این توافق هسته‌ای بیرون بیاید، آثار و تبعات قابل احتساب نیستند و از این نظر تصمیم سختی است.
محبعلی، مدیرکل سابق خاورمیانه وزارت خارجه رژیم نیز گفت: برجام به شورای امنیت برود، لغو می‌شود. اگر هم از برجام خارج بشویم یا به سمت جنگ می‌رویم یا بایستی مذاکرات جدید را بپذیریم.
وی توسل به چین و روسیه برای حل مسائل اقتصادی را بی‌فایده عنوان کرد و افزود به جای این کار باید قبل از اعلام نظر ترامپ، (نظام) باید با طرفهای دیگر توافق، مذاکره کند.