بحران درونی رژیم بر سر برجام و حملات متقابل باندهای حکومتی

روزنامه حکومتی رسالت به خاطر کنایه آخوند روحانی به دخالتهای سیاسی سپاه و سیاست منطقه یی رژیم، زیر عنوان «غفلت رئیس جمهور از جنگ مرزی و ارزی»  به وی حمله کرد.

این روزنامه حکومتی نوشت: بخشی از سخنان روحانی در روز ارتش و نیز در روز شنبه نشان می دهد وی درک درستی از دو نبرد حیاتی یعنی جنگ مرزی و ارضی ندارد. او در جنگ مرزی مشغول بیمهری به پاسداران است و در جنگ ارزی، کیلومترها دور از صحنه های اصلی نبرد مشغول کارهایی است که ربطی به وظایف صف و ستاد این نبرد ندارد.

ازسوی دیگر روزنامه حکومتی شرق ازبان روحانی می نویسد: اغراقآمیز نیست اگر گفته شود امروز در نامستعدترین شکل روابط با همسایگان قرار داریم... سؤالی که ذهن بیشتر تحلیلگران را به خود مشغول کرده... این است که چرا «ایران چندان دوستی در منطقه ندارد» و حتی کشورهایی که حاکمیت سیاسی، ثبات و امنیت آنان در گرو هزینه های انسانی و مالی ایران است، در حمایت از ایران دچار لکنت زبان شده و ملاحظات دیگر کشورها را مدنظر قرار میدهند؟ اجلاس اخیر اتحادیه عرب در عربستان سعودی، اجلاسهای کشورهای اسلامی و بهویژه اجلاس سران در استانبول که با حضور روحانی و ظریف خروجی آن بیانیه علیه ایران بود...

روحانی و دستگاه دیپلماسی کشور باید به طور شفاف و با شکستن روزه سکوت به مردم بگویند چگونه فرصتهای طلایی دوره اوباما پس از امضای برجام برای تثبیت آن تا جایی که خلف او قدرت مانور کمتری در برخورد با ایران داشته باشد، از دست رفت؟ چرا از همان روزهای اول دولت جدید که شرایط سیاسی ایران با تحول شگرفی روبه رو شده.... در مذاکره با شش قدرت بزرگ جهان، به منطقه و کشورهای همسایه تسری نیافت.

شرایط کنونی حاکم بر روابط میان ایران و برخی از همسایگان، بسان خانه ای است که دچار حریق شده و دیگران در حال پاشیدن بنزین روی آن هستند. اگر قرار باشد از منطق پیروی شود، نباید ابتدا در پی کشف علل این حریق بود، بلکه اول باید این آتش را خاموش کرد... (روزنامه شرق ۳/۲/۹۷)

درمقابل، روزنامه حکومتی وطن امروز از باند خامنه ای، در پاسخ به حرفهای باند روحانی و خود وی راجع به سیاست رژیم در منطقه نوشت: حسن روحانی که دیروز میگفت: «سپاه محبوب مردم ایران و منطقه است، شایعاتی را که راجع به سپاه مطرح میشود اصلا قبول ندارم؛ میخواهند سپاه را رقیب مردم قرار دهند»، امروز دوباره خود چشمه شایعات درباره سپاه را با کنایه سیراب میکند!. کسانی که دیروز برجام را بزک کردند و آن را در قالب معجزه حرفی(!) به مردم قالب کردند اما باز هم دست بردار نیستند. رسانه های اصلاحطلب به عنوان مهمترین بانیان وضع موجود، نه آش برجام را میخورند، نه از سر سفره آن بلند میشوند!... و برادران زنجیرهایاش هم برای پختن آش برجام موشکی- منطقه ای سبزی پاک میکنند!....».