گسترش بحران درونی حاکمیت و درماندگی نظام

اوضاع جوشان جامعه و خطر تکرار قیام، بحران درونی حاکمیت را به طور مستمر دامن می زند و درماندگی تمامیت نظام را در برابر بحرانهای گریبانگیر حاکمیت به نمایش می گذارد.

روزنامه حکومتی آرمان از باند مغلوب حاکمیت در واکنش به تلاش باند غالب برای سرشکن کردن بحرانهای اقتصادی روی دولت آخوند روحانی نوشت: کابینه دولت نیاز به بازسازی دارد. وزارتخانه‌های اقتصاد، آموزش و پرورش، علوم، رئیس بانک مرکزی و غیره می‌توانند در رده‌های بالاتری از کارایی قرار گیرند. کیفیت بخشهای زیرمجموعه این وزارتخانه‌ها تأسف‌برانگیر و تشدیدکننده مشکلات است. هم‌چنین این نقد به روحانی وارد است که در مصاحبه‌هایش از توصیف شرایط نامطلوب نظام شانه خالی می‌کند و تصویری از پیشرفت ارائه می‌دهد که برای عموم مردم باورپذیر نیست. چنان که آدمی مردد می‌گردد که مقصود روحانی از این حجم از توفیق و رفاه در گزارشات درباره ایران است یا کشوری دیگر!.

از سوی دیگر کیهان تحت امر خامنه‌ای می نویسد: روحانی این روزها چنان میگوید از دولتمردان و سیستم فعلی بازار ارز ناراضی و ناخشنود است که انگار مثلا احمدی نژاد رئیس جمهور است و او برای تبلیغات انتخاباتی، در جایگاه منتقد نشسته است! گویا که برجام و نتایج منفی آن از جمله درباره بازار ارز و ۷۰ درصد گران شدن دلار در پسابرجام را دولت سابق (اسبق) مرتکب شده است...
کیهان خامنه‌ای می‌ افزاید: اکنون در حالی که با عملیات گاز انبری برجام و تلگرام از سوی دشمن روبرو هستیم، برخی به شکل عجیبی اصرار دارند پا لای در بگذارند و دو معبر نفوذ دشمن را باز نگاه دارند... دی ماه  ۹۶، گروهک های ضد انقلاب از همین معبر، اقدام کردند. با این وجود، برخی بدهکاران سیاسی گفتند«صدای اعتراض مردم را باید شنید» و «فضای مجازی، خط قرمز ماست»!
این رسانه حکومی اضافه می کند: عقده گشایی همزمان و هماهنگ علیه نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه، قوه قضائیه و سازمان بازرسی در کنار فشار بر وزارت اطلاعات برای درگیر نشدن با شبکه نفوذ، نمیتواند اتفاقی باشد... این حرکت سازمانیافته در حالی است که دشمن همین چند ماه اخیر... اقدام به چند پاتک سنگین برای ایجاد بیثباتی سیاسی و اقتصادی کرد.
روزنامه سپاه پاسداران نیز با عنوان «از جنگ اصلی غافل نشویم!» درباره حرفهای روحانی نوشته است: دامن زدن به اعتراضات به بهانه های مختلف، القای ناکار آمدی نظام از طریق نامه نگاریها و شبهه افکنی نسبت به عملکرد دستگاه های نظام، و دامن زدن به دوگانگی ها نظیر آنچه این روزها به بهانه‌های مختلف نظیر ایجاد اختلاف در میان نیروهای مسلح دیده میشود، در واقع حلقه وصل و مکمل راهبرد غرب است. (روزنامه جوان 3/2/97)