تظاهرات، اعتراضات و اعتصاب مردم به جان آمده میهن علیه ستم و چپاول حکومتی

طی فراخوانی از عموم مردم کازرون، بازاریان، ادارات و اصناف خواسته شده بود که روز یکشنبه دوم اردیبهشت ساعت ۸ صبح در میدان شهدای این شهر دست به تجمع و تظاهرات بزنند. اما نیروهای سرکوبگر انتظامی و ضدشورش در سمت بازار میدان شهدای شهر کازرون مستقر شدند تا مانع شکل گیری تجمعات مردم شوند.

بازاریان و کسبه بانه ‌روز یکشنبه ۲ اردیبهشت‌ در اعتراض به بستن مرز و افزایش تعرفه گمرکی توسط رژیم آخوندی به اعتصاب خود ادامه دادند.

غارت شدگان موسسه آرمان وحدت در خرم آباد روز یکشنبه در اعتراض به غارت دارایی هایشان مقابل دفتر موسسه اعتباری ملل در این شهر تجمع کردند. آنها بعد از اخراج کارکنان این موسسه، ساختمان آن را با آشغال و تخم مرغ های گندیده مورد حمله قرار داده و گل گرفتند. حضور زنان در این تجمع و حرکت اعتراضی برجسته بود.

کارکنان اخراج شده شهرداری تهران در اعتراض به اخراج و بیکاری مقابل درب شورای قلابی شهر تجمع کردند.

روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷ جمعی از بازنشستگان معدن زغال سنگ البرز غربی واقع در استان گیلان، مقابل ساختمان (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی) در تهران تجمع کردند.

رانندگان نفت کش اراک به علت نداشتن استراحتگاه ایمن در مسیر و حمله مسلحانه اخیر به نفت کش ها در اندیمشک و پایین بودن کرایه و بالا بودن نرخ عوارض دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

بیش از ۲۰۰ کارگر کارخانه فولاد قزوین در اعتراض به اخراج نیمی از همکارانشان در مقابل فرمانداری رژیم در شهرستان تاکستان تجمع کردند.

کارکنان بازنشسته بانک ملی مقابل شعبه مرکزی این بانک در تهران تجمع کرده و خواهان حق و حقوق ضایع شده خود شدند. بازنشستگان معترض بانک ملی خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق، پرداخت پاداش‌ بدون تبعیض و بازگشایی دوباره کانون بازنشستگان بانک ملی هستند.

جمعی از کارگران شهرداری حمیدیه (واقع در استان خوزستان) در اعتراض به پرداخت نشدن ۸ ماه حقوق معوقه خود دست از کار کشیدند.

مردم روستای ناصرآباد از توابع شهرستان سیب وسوران در سیستان و بلوچستان در اعتراض به نداشتن آب آشامیدنی مقابل فرمانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

رانندگان کامیون در بندر موسوم به خمینی (بندر شاهپور سابق) روز شنبه در اعتراض به پایین بودن کرایه، کم کردن تناژ کامیونها و هزینه های کمر شکن دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

غارت شدگان خشمگین موسسه افضل توس روز شنبه در دفتر این شعبه در میدان آرژانتین در تهران تجمع کرده و نسبت به دزدی ها و غارت اموال شان شدیدا اعتراض کردند.
نیروی سرکوبگر انتظامی در صحنه حضور داشت ولی جرات نشان دادن واکنش نسبت به فریادهای پر از خشم و درد زنان معترض را نداشت.

کارگران پروژه‌ی سدسازی در پیرانشهر روز شنبه به دلیل پرداخت نشدن حقوق معوقه‌ی خود دست به اعتصاب زدند. کارگران سد «کانی سی» پیرانشهر به نشانه‌ی اعتراض، علی‌رغم تهدیدها پنجمین روز اعتصاب خود را سپری کردند.

پرسنل شرکت پویش پژوهان پروژه پیمانکار قطارهای تندروی کشور [و یا همان پروژه ترن ست رجا] روز شنبه در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از نیروهای با تجربه این شرکت، تجمع اعتراضی برگزار کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی شاهرود روز شنبه در اعتراض به کیفیت پایین غذای دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زده و سینی های غذایشان را در سالن غذاخوری روی زمین چیدند.



روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۹۷، خریداران خودروهای اروندی توقیف شده در گمرک، مقابل درب استانداری خوزستان در اهواز تجمع اعتراضی برگزار کردند. خریداران این خودروها مدت سه ماه است که گمرکات خود را پرداخت کرده اند ولی کارگزاران رژیم در این استان همچنان از ترخیص خودروها جلوگیری می کنند.

زندانی سیاسی حمیدرضا امینی هم اکنون در زندان تهران بزرگ بدون درمان و امکان دسترسی به امکانات پزشکی با عوارض ناشی از اعتصاب غذا روبروست. با زندانی سیاسی حمیدرضا امینی در زندان تهران بزرگ بدرفتاری می شود. برای جابجایی این زندانی سیاسی به نقاط مختلف زندان به دست و پای او دستبند و پابند زده می شود و همچون مجرمین خطرناک با او رفتار می شود.

دانشجویان دانشگاه پیام نور مریوان روز شنبه ۱ اردیبهشت ۹۷، با در دست داشتن پلاکارت هایی حمایت خود را از اعتصابات سراسری بازاریان و کسبه شهرهای مرزی کردستان اعلام کردند.