محکومیت مداخلات رژیم و تروریسم رژیم آخوندی در اجلاس سران اتحادیه عرب

در اجلاس سران اتحادیه عرب که روز یکشنبه در ظهران عربستان برگزار شد، سران کشورهای مختلف، مداخلات و تروریسم صادراتی رژیم آخوندی در منطقه را محکوم کردند و به مقابله با آن فراخوان دادند.

پادشاه عربستان که ریاست این اجلاس را برعهده داشت، در سخنرانی خود به یک «موضع قوی بین‌المللی» در قبال رفتار منطقه‌یی رژیم فراخوان داد، و گفت: «ما بر محکومیت قوی اعمال تروریستی رژیم ایران در منطقه... تأکید می‌کنیم و دخالت فاحش آن‌را در امور کشورهای عربی رد می‌کنیم».
ملک سلمان افزود: «شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران، مسئول استمرار بحران در یمن هستند. ما از بیانیه شورای امنیت که پرتاب موشک‌های ساخت رژیم ایران به‌سمت عربستان توسط این شبه نظامیان تروریست را قویاً محکوم کرد، استقبال می‌کنیم. آنها تاکنون ۱۱۹ موشک از جمله ۳ موشک به‌سمت مکه پرتاب کرده‌اند».
احمد ابوالغیط رئیس اتحادیه عرب در سخنانش، تأکید کرد: «رژیم ایران از شبه نظامیان یاغی در یمن برای تهدید امنیت عربستان حمایت کرده است... ما باید همبستگی خود را با... عربستان ابراز کنیم».
امیر کویت در سخنرانی خود در اجلاس سران اتحادیه عرب، گفت: «ما بر لزوم عدم مداخله رژیم ایران در امور کشورهای منطقه، تأکید می‌کنیم».
نماینده سازمان همکاری اسلامی نیز حملات موشکی شبه نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم آخوندی در یمن به عربستان را محکوم کرد.
سران عرب در اجلاس ریاض حمایت خود را از آرمان مردم فلسطین ابراز کردند.
پرزیدنت محمود عباس در سخنرانی خود خواهان برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای تحقق عضویت کامل فلسطین در ملل متحد شد.
ملک عبدالله پادشاه اردن گفت: «وظیفه ماست که در کنار مردم فلسطین بایستیم و تضمین کنیم که آنها به حقوقشان دست یابند».
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که در این اجلاس شرکت کرده بود، در حمایت این اتحادیه از راه حل دو کشوری در بحران خاورمیانه، تأکید کرد.