واکنش جنون آمیز مهره ها و رسانه های رژیم در قبال تهاجم هوایی به دیکتاتور سوریه

به دنبال واکنش جنون آمیز ولی فقیه ارتجاع در قبال تهاجم هوایی سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلستان به دیکتاتور سوریه، مهره ها و رسانه های رژیم نیز بیش از هر طرفی هراسان شده اند و هردو باند حاکمیت، رژیم آخوندی را نخستین بازنده پیامدهای استراتژیک و سیاسی این تحول ارزیابی می کنند.

واکنش خامنه ای در سخنرانی روز گذشته:‌ این حمله ی سحر دیشب به سوریه یک جنایت است! بنده صریحاً اعلام میکنم رئیس جمهور آمریکا، رئیس جمهور فرانسه و نخست وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند!

روزنامه سپاه پاسداران نسبت به تاثیرتهاجم هوایی به رزیم سوریه بر محاسبات حکومت آخوندی و اینکه صدای انفجارهای دمشق در تهران شنیده شود، هشدار میدهد و می نویسد: یکی از اهداف این تهاجم تأثیرگذاری محاسباتی بر جمهوری اسلامی بوده است. یکی از جدیترین چالشها بر سر پایان کار یا تداوم برجام و تحمیل محدودیتهای بیشتر در قالب برجامهای سریالی در موضوعات فراهسته ای هستند... برای واشنگتن مطلوب آن است که صدای انفجارهای دمشق در تهران شنیده شود. روزنامه جوان ۲۶/۱/۹۷

یک رسانه حکومتی از باند روحانی نیز در تحلیلی راجع به پیامدهای عملیات مشترک سه کشور بزرگ غربی برای رژیم می نویسد: برآیند تصمیمات آمریکا، انگلیس و فرانسه نشانگر آن است که هدف اصلی این حملات قدرتنمایی در مقابل جمهوری اسلامی است تا مواضع خود را در سوریه تغییر دهد. جدایی روسیه از ایران به تضعیف قدرت تهران در سوریه منتج خواهد شد و از آنجا که ترکیه دو پهلو بازی میکند... با توجه به این شرایط ایران در سوریه تنها کشوری خواهد بود که بناست به نفع بشار اسد قدم بردارد و دور از ذهن است که در این ماراتن بین المللی امکان بقا خارج از دایره مذاکرات فراهم باشد. از همین رو است که تاکید بر رفتار هوشمندانه از سوی ایران است تا پیش از آنکه همه امتیازهای خود را از دست دهد نتیجه مناسبی کسب کند.جهان صنعت ۲۶/۱/۹۷

روزنامه حکومتی آرمان نیز هشدار میدهد: جمهوری اسلامی متوجه باشد که نگاه غرب و خصوصا آمریکا به روسیه کاملا متفاوت با آن چیزی است که درباره ما وجود دارد... باید توجه داشته باشیم که به دام روسیه ...برای رویارو کردن نظامی ایران و غرب نیفتیم.

خرم نماینده سابق رژیم در مقر اروپایی سازمان ملل متحد بر ضرورت درس گرفتن نظام آخوندی از این واقعه تاکید کرده و میگوید: روسیه هیچ واکنشی نظامی در قبال حمله غرب از خود نشان نداد و تنها سوریه و شاید به قول خبرگزاریها، جمهوری اسلامی پای ضدموشکها ایستادند و شانس خود را آزمایش کردند... درک شرایط روسیه و محدوده تواناییها و قولهای این کشور برای ایران بیش از همه باید درس آموز باشد که امنیت نظام را بر قولهای غیرواقعی یا غیرعملی بنا نگذارد.

قربان اوغلی مدیرکل پیشین وزارت خارجه رژیم نیز گفت: توافق پنهان ترامپ و پوتین اقدام نظامی محدود علیه سوریه را در پی داشت.

روزنامه حکومتی شرق، با استناد به سرمقاله نیویورک تایمز، حکومت آخوندی را هدف عمده این تهاجم دانسه و می نویسد: همانطور که روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود نوشته است، این حملات به گونهای انجام شده که کرملین را عصبانی نکند. پس آنطور که مشخص است ترامپ با این دستور سریع تنها خواهان آن است که مسکو را وادار کند کمی به او نزدیکتر شود. در حقیقت ترامپ به دنبال راهی برای... حذف بشار اسد و کاهش نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه و به ویژه در سوریه است.

کیهان تحت امر خامنه ای نیز تهاجم هوایی به رژیم اسد را دارای پیامدهایی فراتر از سوریه و دارای ابعادی استراتژیک علیه رژیم ولایت فقیه ارزیابی کرده و نوشته است: اعمال فشار بر نظام ایران یک اقدام محدود علیه یکی از کشورهای موثر منطقه به حساب نمیآید بلکه باید آن را اقدامی در راستای تغییر استراتژیک نقشه منطقه به حساب آورد به عبارت دیگر تلاش برای کوتاه کردن دست یاری نظام در منطقه، مقدمه تلاش برای کوتاه کردن...دست حزب الله، از بین بردن دولت عراق، از میان برداشتن مقاومت در یمن است.

بی سبب نبود که خامنه ای که در نیمه شب و سحر از واکنش جهانی نسبت به جنایت شیمایی بشار است برخود لرزیده است، چنین واکنش غیظ آلودی از خود نشان می دهد.

جلسه روز یکشنبه مجلس رژیم تحت شعاع حمله موشکی آمریکا، فرانسه و انگلستان علیه مراکز شیمیایی بشار بود.
پاسدار علی لاریجانی رئیس مجلس رژیم گفت: آمریکا می خواست پناهگاه تروریست‌ها را احیا کند و عربستان آمریکا آنها را ترغیب به بمباران سوریه کرد.

هم‌چنین ۲۳۹ تن از اعضای مجلس رژیم با صدور بیانیه‌ای با محکوم کردن حمله به مراکز شیمیایی بشار اسد، مدعی شدند: آمریکا در آستانه حل سیاسی بحران سوریه یک بار دیگر دست به آتش افروزی زد و با کمک انگلیس و فرانسه به سوریه حملات موشکی نمود. برخی از کشورهای عربی و اسلامی از این جنایت استقبال کردند.

سپاه پاسداران خامنه‌ای نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت سحرگاه جمعه آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله موشکی به سوریه با حقه، فریب و طرح ادعای دروغین استفاده سوریه از سلاح های شیمیایی در «دوما» صورت پذیرفت.