تصویب قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه برای ایران برای یکسال آینده

شورای حقوق بشر در اجلاس روز ۲۳ مارس خود، قطعنامه ارائه شده توسط ۴۱ کشور عضو این شورا برای بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران و تمدید ماموریت گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را برای یک سال آینده تمدید کرد.

قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه ایران برای یک سال آینده، به رغم تمامی تلاشها و تشبثات دیکتاتوری آخوندی، با ۲۱ رای مثبت و تنها با ۷ رای منفی که این میزان رای منفی در سالهای اخیر بیسابقه بوده است به تصویب رسید.

در قطعنامه تمدید ماموریت گزارشگر ویژه برای ایران آمده است:
با الهام از منشور سازمان ملل متحد، اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق های بین المللی حقوق بشر و سایر ابزار مربوط به حقوق بشر بین المللی، و با یاد آوری قطعنامه های شورای حقوق بشر
و تمامی قطعنامه های قبلی درباره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران ما از همکاری نکردن جمهوری اسلامی ایران با در خواست های شورا و مجمع ابراز تاسف میکنیم.
ما از گزارش و توصیه های گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران به شورای حقوق بشر استقبال مینمائیم و نگرانی جدی خود را در رابطه با وقایع ذکر شده در این گزارش و عدم اجازه سفر این گزارشگر به جمهوری اسلامی ایران ابراز میداریم.
با یاد آوری قطعنامه های شورا ی حقوق بشر
۱ـ تصمیم گرفتیم تا ماموریت گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را برای مدت یکسال دیگر تمدید نمائیم و از گزارشگر ویژه میخواهیم تا گزارشی در مورد اجرای این دستورالعمل به چهلمین نشست شورای حقوق بشر و هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی ارائه دهد.
۲ـ‌ ما به جمهوری اسلامی ایران فراخوان میدهیم تا با گزارشگر ویژه به طور کامل همکاری نموده و اجازه بازدید وی از کشوررا صادر نماید و تمامی اقداماتی که برای اجرای این امر نیازمند است را فراهم نماید.
۳-ـ ما از دبیر کل میخواهیم تا منابع لازم را برای انجام این مسئولیت در اختیار گزارشگر ویژه قرار دهد.