ادامه بحران در راس نظام - نامه هشدار دوم احمدی نژاد به خامنه ای

احمدی نژاد یک روز پس از دستگیری رحیم مشایی، متن کامل نامه های خود به خامنه ای را که در ۳۰ بهمن و ۲۲ اسفند به خامنه ای نوشته بود را در سایت خود منتشر کرد.

در بخشی از نامه ۳۰ بهمن رئیس جمهور قبلی رژیم به ولی فقیه ارتجاع آمده است: امروز نارضایتی عمومی از عملکرد نظام، بسیار بالا و جدی است و به سرعت در حال گسترش به اصل انقلاب است... چگونه امکان دارد از تبعیض و ظلم حاکم بر برخی از مراکز به خصوص در دستگاه قضایی و برخوردهای تند امنیتی و قضایی با گروهی از مردم و جوانان به صرف انتقاد، اعتراض یا مخالفت با برخی اشخاص یا رفتارها، اطلاع داشت و ساکت بود؟ ...
وی در نامه اش تاکید می کند که طی چند دهه «امنیتی کردن و بستن فضای کشور» و «عدم شفافیت در امور مهم و پنهان داشتن مسائل اساسی از مردم» باعث گسترش نارضایتی شده است.
رئیس جمهور قبلی رژیم می‌نویسد مدتهاست که شورای نگهبان خود را مسئول مهندسی انتخابات پنداشته و به جای مردم تصمیم می‌گیرد. انتخابات دو دوره اخیر ریاست جمهوری نیز با مهندسی شورای نگهبان در امر انتخابات برگزار گردید.

در نامه دوم احمدی نژاد به خامنه ای آمده است: بنیاد ۱۵ خرداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد تعاون سپاه، بنیاد تعاون ارتش، بنیاد تعاون بسیج، بنیاد تعاون وزارت دفاع و بخش اقتصادی کمیته امداد امام، بیش از ۷۰۰ هزار میلیارد تومان ثروت دارند که مردم از گزارش کار و درآمد و محل مصرف آنها بیاطلاعند. نهادهای فرهنگی وابسته به رهبری صرفاً بودجه میگیرند اما معیارها و برنامه های آنان برای حمایت و یا عدم حمایت از یک کار فرهنگی و فکری برای همگان آشکار نیست.
نامه دوم احمدی‌نژاد به خامنه‌ای می‌افزاید: اصل ۴۴ تبدیل به واگذاری ثروت دولت به عدهای خاص و ایجاد رانت شدهاست. جزم اندیشی و خود حقپنداری مطلق، سم مهلک و نابود کننده فرهنگ و خلاقیت فکری و فرهنگی است.

سایت احمدی نژاد خبر داد، حمید بقایی به سلول انفرادی منتقل شده و به دلیل اعتصاب غذا در شرایط نامساعد جسمی به سر می‌برد.

در همین حال، سایت احمدی‌نژاد متن لایحه دفاعیه وکیل حمید بقایی را منتشر کرد که در آن آمده است: سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو که گفته می شود تحویل حمید بقایی داده شده، هدیه قاسم سلیمانی به احمدی نژاد جهت کمک به اهداف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بوده و قاسم سلیمانی موقع تحویل این مبلغ گفته بود که این وجه خارج از روال اداری است.
وی از دستگاه قضایی رژیم خواست تا از احمدی‌نژاد و پاسدار قاسم سلیمانی برای روشن شدن واقعیت دعوت کند که در دادگاه حضور پیدا کنند.