سخنرانی دکتر حنیفه خیری - نماینده انجمن بین المللی برابری زنان در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو

دکتر حنیفه خیری نماینده انجمن بین المللی برابری زنان در اجلاس شورای حقوق بشر ژنو درباره وضعیت وحشتناک حقوق بشر در ایران به سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی حنیفه خیری: «انجمن بین المللی برابری زنان از محکوم کردن رژیم ایران توسط کمیسر عالی بدلیل اعدام نوجوانانی که در کودکی مرتکب جرائمی شده اند استقبال می کند.

رژیم ایران همچنین در ملا عام مراسم اعدام بر گزار میکند و علیرغم صدمات روانی ناشی از دیدن چنین صحنه هائی، کودکان اجازه حضور در این مراسم را دارند رژیم ایران همچنین کودکان خردسال را همراه با مادرانشان در زندان نگه میدارد و این کودکان در پشت میله های زندان رشد کرده و بزرگ میشوند. این موارد نقض حقوق کودکان در ایران تعهدات بین المللی این حکومت را به سخره گرفته و وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران را نمایان میسازد.
این انجمن همچنین از موضع کمیسر عالی حقوق بشر در محکوم کردن خشونت و سرکوب علیه کسانی که در تظاهرات سراسری بر علیه فساد گسترده٬ نقض حقوق بشر٬ مشکلات اقتصادی و دخالت بی رحمانه حکومت ایران در درگیری های خارجی شرکت کرده بودند استقبال می کند. کمیسر عالی بدرستی اشاره کرد که علیرغم نقض شدید حقوق بشر در ایران، حق تجمع و ابراز عقیده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کشتار دست کم ۱۴ نفر از معترضین در زندان پس از شکنجه های طولانی توسط مقامات رژیم باید بعنوان زنگ خطری برای جامعه بین المللی و این شورا تلقی گردد. ادعای رژیم ایران مبنی بر خودکشی این تعداد زندانی طی چند هفته٬ توهین به درک و فهم جمعی ماست.

انجمن بین المللی زنان برای برابری از همه کشورهای عضو و مکانیزم های سازمان ملل میخواهد تا تکرار اینگونه کشتار فراقانونی در زندانهای ایران را افشا کند. شاید توجه بین المللی به این موضوع بتواند از جنایتی دیگر مانند موج اعدام های سال ۱۹۸۸ (سال ۶۷) جلوگیری کند. با تشکر».