کنفرانس به مناسبت روز جهانی زن در پارلمان بلژیک

به مناسبت روزجهانی زن و در همبستگی با زنان ایران روز پنجشنبه ۶ مارس ۲۰۱۸، یک کنفرانس پارلمانی در محل پارلمان بلژیک برگزار شد.

در این کنفرانس که به ریاست خانم الس وان هوف، نماینده پارلمان بلژیک برگزار شد شماری از نمایندگان پارلمان اروپا و اعضای سنا و پارلمان بلژیک شرکت و سخنرانی کردند.

سخنرانان عبارت بودند:
آنا زابورسکا نماینده پارلمان اروپا از اسلوواکی،
ماریانا پتیر Marijana Petir نماینده پارلمان اروپا از کرواسی،
سناتور لطیفه کاحوشی Latifa Gahouchi، عضو مجلس سنای بلژیک از حزب سوسیالیست فرانکوفون
فرانسواز اسکپمانز، ), Françoise Schepmans نماینده پارلمان بلژیک و شهردارشهر مولنبک از حزب لیبرال فرانکوفون،
فاطمه پهلوان Fatma Pelivan نماینده پارلمان بلژیک از حزب سوسیالیست فلامان،
سونیا کلاس Sonja Claes نماینده پارلمان فلامان از (حزب دموکرات مسیحی)،
 فاتوماتا سیدیبه، Fatoumata Sidibé نماینده پارلمان بروکسل،
و الهام زنجانی

سخنرانان در این کنفرانس ضمن حمایت از مبارزه مقاومت ایران برای دموکراسی و حقوق زنان تاکید کردند: زنان در ایران جلودار مبارزه علیه بنیادگرایی اسلامی بوده اند که رژیم مذهبی با ربودن انقلاب ۱۳۵۷ به جامعه ایران تحمیل کرد. آنها جنبش آزادی را در تمامی این سالها با شجاعت و فداکاری بزرگ زنده نگه داشته اند و اعدام هزاران زن، از جمله دختران ۱۵ تا ۱۶ ساله، و زنان باردار توسط دیکتاتوری مذهبی، گواه مقاومت و استواری زنان رزمنده ایرانی در برابر این رژیم است

سخنرانان کنفرانس در پارلمان بلژیک همچنین تاکید کردند از آنجایی که در ایران یک دیکتاتوری مذهبی بنیادگرا و زن ستیز حاکم است، کارزار مبارزه برای حقوق زنان تنها در صورتی می تواند به اهداف خود برسد که شاهد تغییر رژیم در ایران باشیم. قیام اخیر در ایران تایید کرد که مردم ایران به باصطلاح اصلاح طلبان اعتقاد ندارند. آنها خواستار تغییر کامل رژیم هستند.

خانم الس وان هوف نماینده پارلمان فدرال بلژیک در سخنان خود با اشاره به نقش زنان در هدایت مقاومت ایران گفت: «اپوزیسیون ایران سازمان مجاهدین خلق ایران و ائتلاف شورای ملی مقاومت ایران توسط زنان رهبری می شود. جالب بود که رژیم ایران این اپوزیسیون را مسؤل رهبری اعتراضات اخیر معرفی کرده است.
من فکر می کنم دولت ما در بلژیک و همچنین اتحادیه اروپا باید نقش فعالتری در حمایت از مبارزه مردم برای آزادی داشته باشد. روابط ما با ایران باید به بهبود حقوق بشر، حقوق زنان و البته به توقف اعدام های وحشتناک مشروط شود».

در کنفرانس سناتور لطیفه کاحوشی طی سخنانی ضمن حمایت از قیام مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آن تاکید کرد: آزادی ایران و آزادی مردم ایران از مسیر مبارزه زنان و مبارزه شما به نتیجه خواهد رسید.