اعتراضات در شهرهای میهن، فعالیتهای کانونهای شورشی

روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۹۶ یکی از اعضای خانوادهای مسافران هواپیمایی که روز گذشته در مسیر تهران یاسوج سقوط کرد و کلیه سرنشینان آن کشته شدند. به وزیر راه کابینه روحانی که به شهر سمیرم رفته بود تهاجم نمود و از وی پرسید:‌حاضر بودی خودت داخل هواپیما بشینی یا نه؟‌.

کارگران پتروشیمی مخازن سبز عسلویه روز یکشنبه در اعتراض به عدم پرداخت ۵حقوق خود و همچنین تهدید به اخراج دست به تجمع زدند ؛ آنها با ارسال کلیپی روی شبکه‌های اجتماعی خواهان سرنگونی حکومت آخوندی و رسیدن کارگران به حقوقشان شدند.

دانشجویان دانشگاه هنر تهران روز یکشنبه در مقابل دفتر ریاست دانشگاه در اعتراض به پولی‌سازی آموزش، مشکلات عمرانی، کمبود امکانات، سنوات و شهریه‌های شبانه وانتصابات اخیر دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند.

غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین در ابهر متعلق به سپاه پاسداران، برای چندمین بار در اعتراض به چپاول سپرده‌های خود ؛ در مقابل دفتر این موسسه دست به تجمع زدند. آنها برای نشان دادن اعتراض خود صندلی رییس شعبه را به بیرون از ساختمان منتقل کردند.

کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهواز روز دوشنبه برای دومین روز متوالی در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه دستمزد معوقه مقابل دفتر مدیریت شرکت دست به تجمع زدند.

کارگران شرکت های کیسون و تهران جنوب در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبتشان روز دوشنبه برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند.

کارگران ذوب آهن اصفهان روز یکشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه وعدم پاسخ به خواسته هایشان مقابل ساختمان اداری توحید ذوب آهن تجمع کردند.

کارگران عضو پروژه سپیدار ۲و۳ تعاونی مسکن کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای سیزدهمین روز متوالی در مقابل شورای قلابی شهر و شهرداری رژیم در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

معلمان حق‌التدریسی ناحیه۳آموزش و پرورش قم متن استعفای دسته جمعی خود را روی شبکه های اجتماعی قرارد دادند. آنها اعلام کردند در صورت پرداخت نشدن حقوقشان، از اول اسفندماه دست به اعتصاب خواهند زد و دیگر سر کلاس‌های درس حاضر نخواهند شد.

رانندگان تاکسی‌ در مشهد در اعتراض به تعرفه‌های تاکسی‌های اینترنتی مقابل استانداری رژیم تجمع کردند.

جمعی از بازاریان رشت در اعتراض به عدم بهبود شرایط کسب و کار، و برای رساندن صدایشان در مقابل استانداری رژیم در این شهر تجمع کردند.

معلمان اخراجی سال ۵۸ و ۵۹ و ۶۰ سنندجی، در هوای بارانی و بمنظور دریافت مطالباتشان، مقابل استانداری کردستان برای دست به تجمع زدند.

فعالیتهای قیام آفرینان:

گچساران:‌ آتش زدن بنر بزرگ خامنه ای
تبریز: پراتیک تخریب پوسترهای خامنه ای و خمینی
آذربایجان غربی ـ نقده:‌شعار نویسی
اصفهان:‌شعار نویسی مرگ بر خامنه ای
خوزستان ـ دزفول: شعار نویسی مرگ بر خامنه ای
مشهد:‌لگد کوب کردن بنر خمینی و خامنه ای
مشهد: شعار نویسی مرگ بر خامنه ای

هرمزگان ـ بندر عباس:‌ به آتش کشیدن عکس خامنه ای و خمینی

تهران- خیابان گلستان- نیروهای سرکوبگر رژیم به تحصن دراویش گنابادی یورش بردند.
عوامل نیروی انتظامی رژیم آخوندی با استفاده ازسلاح گرم، باتوم و گاز اشک‌آور به تحصن دراویش حمله ورشدند. گزارشها حاکیست که چند نفر از دراویش مورد اصابت گلوله قرارگرفته اند و محاصره دراویش معترض درگلستان هفتم کماکان ادامه دارد.