پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ به کار خود پایان داد

پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ بعد از ظهر روزیکشنبه ۲۹ بهمن به کار خود پایان داد.

رسانه های آلمانی نوشتند: کنفرانسی که قرار بود به "امنیت جهان" بیاندیشد، خود تصویری تیره از ناامنی به دست داد. سیاست های دونالد ترامپ، مناسبات آمریکا و اروپا، بحران خاورمیانه، افزایش بودجه ناتو، اختلاف های روسیه و از مهمترین بحث های این دوره بودند، اما از این همایش سه روزه نتیجه روشنی حاصل نشد.

در نشست های سه روزه کنفرانس امنیتی مونیخ امسال ده ها تن از رهبران سیاسی جهان سخنرانی کردند. اما امضای یک بیانیه مشترک از سوی روسای سرویس های اطلاعاتی آلمان، فرانسه و انگلستان یکی از دستاوردهای عملی معدود این نشست بود. این بیانیه تصریح کرده است که مبادله اطلاعات امنیتی میان انگلستان و اتحادیه اروپا پس از برکزیت نیز ادامه خواهد یافت.

رادیو بین المللی فرانسه گفت: با توجه به افزایش خطر تروریسم در آلمان، امسال کنفرانس مونیخ در میان تدابیر امنیتی بی سابقه برگزار شد. چهار هزار پلیس ماموریت حفظ امنیت میهمانان کنفرانس را به عهده داشتند. یعنی تقریبا هفت مامور برای هر میهمان. مناطق مرکزی و مهم شهر مونیخ بسته و رفت و آمد قطارهای شهری و اتوبوس ها به شدت محدود شد. هزاران مخالف کنفرانس نیز در سه روز گذشته در مونیخ دست به تظاهرات اعتراضی زدند. آن ها کنفرانس امنیتی مونیخ را "همایش جنگ طلبان" می نامیدند.