اقرار دیرهنگام ولی فقیه در هم شکسته و هراسان به بی عدالتی و عقب ماندگی در زمینه عدالت

خلیفه ارتجاع به بهانه سالگرد قیام تبریز در سال ۱۳۵۶ به صحنه آمد تا به شیوه شاه عذر تقصیر بخواهد و در عین حال با تفکیک ابلهان، «نظام امت و امام » از «دیوانسالاری دولتی» رژیم آخوندی را ماندگار جلوه بدهد.

او در عین حال گفت: در زمینه «عدالت» اقرار می کنیم که عقب مانده ایم.

وی ادامه داد:‌ «انتقاد مردم، فقط از دولت و مجلس و قوه‌ی قضائیه نیست؛ نه، ممکن است از شخص حقیر هم انتقاد داشته باشند اما این انتقاد منافاتی ندارد با ایستادگی پای نظام اسلامی و نظام انقلابی که با فداکاری این ملت به وجود آمده است...
در همه‌ی زمینه‌ها پیشرفت اتفاق افتاده اما در زمینه‌ی عدالت باید کار کنیم و باید از مردم و خدا عذرخواهی کنیم. درباره‌ی عدالت مشکل داریم. ان‌شاءالله با همت مردان و زنان کارآمد در این ناحیه هم پیشرفت خواهیم کرد».

ولی فقیه ارتجاع در واکنش به تکانها و لرزه های مرگبار حاکمیت آخوندی به باندهای هراسان نظام هشدار داد که اگر کمترین خدشه یی به اصول قانون اساسی ولایت فقیه وارد شود، ادامه این رژیم غیر ممکن است.

خامنه ای گفت: «ما توانسته ایم این شعارها را حفظ کنیم، اما خطرناک است من وظیفه دارم خطر رو به مردم عزیزمون بگویم،
نظام اداره کشور محترم است، قانون اساسی محترم است باید قانون اساسی رعایت بشود انقلاب دراین قالب ریخته شده است این قالب باید محترم نگه داشته شود هم، اصول قانون اساسی این لازمه اینه که ما خیال کنیم انقلاب بدون نظام معنی میدهه این هم یک خطای دیگری است ازآن طرف بعضی تصور میکنند باید به همه چیز باید به همه حوادث به همه بخشهای نظام اسلامی انسان زبان اعتراض و انتقاد و اینها پیدا کنه به اسم انقلاب نه این نیست انقلاب یعنی نظام انقلابی این نظام اسلامی همین نظام امت و امامت».

ولی فقیه ارتجاع در اظهاراتش در رابطه با شکست برجام، بار دیگر نیاز حیاتی رژیم را به مذاکرات و توافق اتمی، که توسط خودش کارگردانی شده بود، آشکار کرد و به حمایت از جواد ظریف پرداخت و گفت: «ما خودمان اتکای خودمان به خارجیها در قضیه برجام مشاهده کردیم در قضیه مذاکرات هسته اعتماد کردیم به اینها از اعتمادمان سودی نبردیم خوشبختانه من می بینم مسئولان کشور برخوردهای خوبی دارند من واقعا باید تشکر از وزیر خارجه مون برخوردش با خباثت آمریکایی و با یکی به نعل زدن و یکی به میخ زدن اروپایی برخورد بسیار خوب و قاطعی بوده است بعضیش بخش شده بعضیش هم پخش نشده ما اطلاع داریم، برخورد خوب و خیلی قوی کردند بله راه همینه برخورد کنند».

خامنه ای به نحو مضحکی از تظاهرات حکومتی ۲۲ بهمن به تعریف و تمجید پرداخت و آنرا نشان، دفاع مردم از رژیمش توصیف کرد.

گوینده تلویزیون رژیم: «حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درک عمیق و انقلابی ملت در تفکیک میان «انقلاب و نظام» با «عملکرد تشکیلات و دستگاههای مختلف» را از علل اصلی حضور متفاوت و تحسین‌برانگیز مردم در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن امسال خواندندایشان سپس به راهپیمایی پرشور و متفاوت مردم در ۲۲ بهمن امسال اشاره کردند و گفتند: چنین حضور مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی آن‌هم در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب، شبیه معجزه است و در هیچ‌یک از انقلاب‌های دنیا نظیر ندارد. البته مردم به برخی مسائل جاری کشور انتقاد دارند و ما کاملاً از انتقادها، گلایه‌ها و شکوه‌های آنها مطلع هستیم اما وقتی پای انقلاب و نظام در میان است، مردم اینگونه در دفاع از انقلاب به صحنه می‌آیند. و به همین علت، مردم با همه وجود از این انقلاب دفاع می‌کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در زمینه دفاعی ادامه و نوسازی همه شیوه ها و ابزارها و تجهیزات مورد نیاز امروز و فردای کشور را، دارای اولویت کامل دانستند و افزودند: بدون لحظه ای تردید، کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند، ولو همه دنیا مخالف باشند. رهبر انقلاب اسلامی با انتقاد شدید از دشمنانی که با جنگ افزارهای خود بشریت را تهدید می کنند اما با توان موشکی ایران مخالفت می کنند، افزودند: این مسئله به شما چه ربطی دارد؟ شما می خواهید ملت ایران موشک و دیگر امکانات دفاع از خود را نداشته باشد».