اذعان آخوند روحانی به تضمین حفظ ولایت فقیه توسط دولت قبلی آمریکا

آخوند روحانی رئیس جمهور ولایت فقیه طی سخنانی در هند، اذعان کرد که دولت قبلی آمریکا در جریان مذاکرات اتمی، برسرپا ماندن رژیم آخوندی را تضمین کرده بود.

وی با ابراز ناراحتی از اینکه با تغییر دولت در آمریکا تضمین حفظ رژیم ولایت فقیه دچار خدشه شده است، تلویحا آن را نقض برجام دانست.
وی در سخنرانی اش گفت:‌ «وزیر خارجه اونها آمد به صراحت گفت ما قبل اشتباه کردیم امروز اشتباه میکنیم, رئیس جمهور او صریح نوشت به مقامات ما که ما برای همیشه توبه کردیم توبه النستوها [عربی] و هیچ وقت ما دیگر به فکر سرنگونی نظام شما و انقلاب شما نیستیم دو مرتبه فرد جدیدی در اون جا حاکم میشود و هوس گذشته بر سر او میزند...
ما بعنوان ایرانی ما بعنوان کسی که بر پیمانهای خودمون در تاریخ همیشه پایبند ماندیم تا روزی که دیگران نقض نکرده اند ما برجام را نقض نخواهیم کرد.
رئیس جمهور رژیم ضد ایرانی آخوندها در جریان سفر خود به هند، اداره بخشی از چهابهار را به هند واگذار کرد و خواهان به رسمیت شناختن حق وتو برای هند در شورای امنیت شد.

وی افزود:‌ «]سیاست خارجی امروز بر مبنای قدرته بر مبنای زوره مثالش میخواهید؟ مثال حق وتوست، چرا هندوستان با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون حق وتو نداره؟ و چرا آمریکا حق وتو داره؟ ...».