تهیه پیش‎نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه دخالتهای رژیم آخوندی در یمن

نمایندگان انگلستان، آمریکا و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش نویس قطعنامه‎ای را ارائه کردند که رژیم ایران را به خاطر ارسال موشک بالستیک برای شبه نظامیان حوثی محکوم می کند.

انگلستان، آمریکا و فرانسه همچنین، خواستار تمدید تحریم‌های شورای امنیت در رابطه با یمن به مدت یکسال شده اند.

آنها خواهان اعمال تحریم‌های هدفمند علیه هر کسی شده اند که به استفاده از موشک‌های بالستیک در یمن کمک می کند.

خبرگزاری رویتر با مخابره این خبر افزود:‌ دولت دونالد ترامپ برای چندین ماه در حال لابی برای مورد مواخذه قرار دادن رژیم ایران در سازمان ملل بوده و همزمان تهدید کرده است در صورتیکه ” نقایص فاجعه بار” در توافق اتمی با رژیم ایران در سال ۲۰۱۵ تصحیح نگردد از آن خارج خواهد شد. نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در مقاله یی که روز شنبه در نیویورک تایمز منتشر شد، نوشت” از زمان امضای توافق اتمی، حمایت رژیم ایران از شبه نظامیان و گروههای تروریستی بشدت افزایش یافته است. موشکهای بالستیک و تسلیحات پیشرفته آن در مناطق جنگی سراسر خاورمیانه دیده میشوند،”
رویتر افزود:‌کارشناسان مستقل سازمان ملل که تحریمها علیه یمن را مانیتور میکند در ماه ژانویه به شورای امنیت سازمان ملل گزارش کردند که آنها ” باقیمانده های موشکها، تجهیزات نظامی و پهپادهای نظامی که دارای منشا ایرانی هستند را شناسائی کرده اند که بعد از اعمال تحریم های هدفدار تسلیحاتی به یمن آورده شده اند.”... کارشناسان گفتند آنها دریافتند که رژیم ایران با کوتاهی از جلوگیری از تامین، فروش یا انتقال موشکها و پهپادها به شبه نظامیان حوثی، تحریمها را نقض کرده است...