اجلاس «زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان» در پاریس

به مناسبت روز جهانی زن
اجلاس «زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان» در پاریس با حضور نمایندگانی از ۵ قاره جهان
مریم رجوی: بزرگترین پروژه برای مدافعان حقوق زنان، حمایت از قیام ایران علیه بنیادگرایی است

روز شنبه ۲۸بهمن (۱۷فوریه) خانم مریم رجوی،رئیس جمهور برگزیده مقاومت در جلسه یی زیر عنوان «زنان نیروی تغییر،قیام ایران و نقش زنان»، در پاریس، به زنان دلیر و آزاده ایران که در خط مقدم نبرد با بنیادگرایی نقش‌آفرینی می‌کنند و به‌همه زنانی که در سراسر جهان در برابر دیکتاتوری و بنیادگرایی و خشونت مقاومت میکنند، به‌ویژه زنان سوریه درود فرستاد وگفت: قیام ایران فقط برای براندازی یک نظام سیاسی نیست؛‌ بلکه قیامی است علیه بنیادگرایی و ارتجاع مذهبی. این طلوعی پر امید نه فقط برای مردم ایران بلکه برای تمام مردم منطقه و جهان است.

مریم رجوی گفت: روزی که زنان ایرانی سنگر بنیادگرایی را در ایران درهم بشکنند، آزادی و برابری در همه جهان جهش می‌کند. از این رو، بزرگترین پروژه برای مدافعان حقوق زنان در این دوران، حمایت از قیام مردم ایران علیه بنیادگرایی و ارتجاع است هر فعالیتی برای دفاع از زنان دستگیر شده، هر تلاش برای افشای شکنجه‌ زندانیان و هر کار برای وادشتن دولت‌ها به‌قطع رابطه با این رژیم، بسیار اثرگذار خواهد بود.

اجلاس «زنان نیروی تغییر، قیام ایران و نقش زنان» در پاریسدر این جلسه که با حضور شماری از زنان برجسته شامل شخصیتهای سیاسی، قانونگذاران، حقوقدانان، قضات، مادران شهیدان و مدافعان حقوق زنان از پنج قاره جهان برگزار شد، مریم رجوی با اشاره به نقش محوری جوانان و زنان در قیام دیماه،گفت:‌ زنان ایران به‌خیابان‌ها نیامده‌اند که چیزی از رژیم بخواهند؛ آمده‌اند که رژیم را از میان بردارند. زنان به‌قیام برنخاسته‌اند که فقط آزادی خود را مطالبه کنند. برخاسته‌اند که تمام ایران را آزاد کنند. به گواهی تجربه ۳۹ساله جزیی‌ترین خواست‌های زنان در این رژیم قابل اجرا نیست.از لغو حجاب اجباری تا لغو هرگونه تبعیض و نابرابری، از بازی اصلاحات و اعتدال قلابی نیز چیزی عاید زنان نشد. حقوق زنان جز با سرنگونی ولایت فقیه به‌دست نمی‌آید. براندازی، حق زن ایرانی و یگانه راه برای دستیابی به آزادی و برابری است.

خانم رجوی هدف آخوندها از سرکوب زنان، از جمله حجاب اجباری را سد کردن راه زنان و اعمال اختناق در کل جامعه خواند و گفت: برخلاف دعاوی رژیم، تحمیل حجاب دقیقا بر ضد اسلام حقیقی است. روی آوردن به‌دین بر اساس انتخاب آزادانه و داوطلبانه است. اما رژیم هر وقت می‌خواهد تنفس سیاسی جامعه را بند بیاورد، بگیر و ببند به بهانه بدحجابی را بیشتر می‌کند. زنان مجاهد از همان ابتدای انقلاب در حالی که خود روسری داشتند، در تظاهرات اعتراضی علیه حجاب اجباری شرکت کردند.

خانم رجوی خطاب به زنان در سراسر ایران گفت: با شکستن فضای ترس و ناباوری، امید و جرأت مردم را احیا کنید. توان‌ مقابله با سرکوب را در جوانان شعله‌ور کنید. استمرار قیام نیازمند آن است که زنان همه اقشار در هر شهر و روستا کانونهای شورشی و شوراهای مقاومت برپا کنند.

در این اجلاس برنامه های هنری و چند فیلم کوتاه در باره نقش زنان در قیام و چند برنامه نمایشی اجرا شد که با استقبال شرکت کنندگان مواجه شد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۸بهمن ۱۳۹۶ (۱۷فوریه ۲۰۱۸)