معاون خزانه داری آمریکا:‌ ما در حال هدف قرار دادن فعالیتهای شریرانه رژیم ایران هستیم

معاون وزیر خزانه داری آمریکا در کنفرانس ضد پولشویی و جرائم مالی گفت:‌ ما در حال هدف قرار دادن فعالیتهای شریرانه رژیم ایران از جمله حمایت آن از حزب الله، سایر گروههای تروریستی و رژیم وحشی اسد هستیم. فقط بعنوان مثال رژیم ایران در سال حدود ۷۰۰ میلیون دلار به حزب الله میدهد.

سیگال ماندلکر افزود:‌ مردم ایران در اعتراض به رژیمشان به خیابانها آمدند و بلند فریاد میزدند که صبرشان از فساد رژیم و پشتبانی مالی از نیروهای نیابتی خارجی لبریز شده است. ما به افزایش فشار بر ناقضین حقوق بشر و عوامل فاسد در ایران ادامه میدهیم. آمریکا ماه گذشته ما ۱۴فرد و نهاد، ازجمله رئیس قضاییه ایران، را در ارتباط با بدرفتاری وحشتناک آنها با شهروندان و حمایت از نهادهای دفاعی لیست‌گذاری شده تحریم کرده است.

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود: ما به برجسته کردن فساد همه گیر در اقتصاد ایران که به رژیم اجازه می‌دهد تا به هزینه مردمش خزانه خودش را پر کند، ادامه خواهیم داد. این تحریمها بر روی تلاشهای ما برای هدف قرار دادن دیگر فعالیتهای شریرانه رژیم ایران بنا می‌شود. طی سال گذشته ما ۹۷ هدف در خاورمیانه، آسیا، و اروپا را در ارتباط با سپاه پاسداران و حمایت از تروریسم، برنامه‌های موشک بالستیک، نقض حقوق‌بشر، سانسور، حملات سایبری و فعالیتهای تبهکارانه فراملیتی ایران لیست‌گذاری کردیم.