تجمعهای اعتراضی در تهران، قم و یاسوج

غارت شدگان کاسپین در تهران در اعتراض به غارت داراییهای خود در مقابل شعبه رسالت وابسته به سپاه پاسداران تجمع کردند.

در قم رانندگان تاکسی در اعتراض بی کفایتی کارگزاران رژیم و مشکلات معیشتی دومین روز اعتصاب خود را پشت سر گذاشتند.

رانندگان تاکسی، ناوگان تاکسی‌های خود را در خیابان بصورت تظاهرات به حرکت درآورده و همزمان با بوق زدن اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

در یاسوج نیز کارگران سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری این شهر روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ۹۶ در اعتراض به پرداخت نشدن هشت ماه حقوق خود در مقابل شورای قلابی این شهر دست به تجمع زدند.

به گفته کارگران شرکت کننده در این تجمع اعتراضی: ”از تیرماه امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌ایم، و حقوق معوق سال‌های ۹۲ را هم هنوز نداده اند حق بیمه چهار سال گذشته را نیز واریز نکردند“.

یکی دیگر از کارگران معترض گفت:‌ «من یکی که دیگر از جانم سیر شده‌ام، با این وضع اقتصادی که خودم و خانواده‌ام دارند، دیگر هیچ توانی برای ادامه ندارم.اگر مطالباتمان پرداخت نشود، با زن و بچه‌هایمان تجمع می‌کنیم، ۳ ماه حقوق می‌گیریم و بقیه ماه‌ها حتی نان زن و فرزندانمان را قرضی می‌گیریم. حق بیمه‌ها را از سال ۹۲ تا الآن رد نمی‌کنند و در واقع بیمه کارگران در شرکت‌ها ول شده است. سال ۹۲ حقوق هر کارگر با اضافه‌کاری ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، الآن حقوق ما ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است، پروتئین، گوشت، میوه و سبزی در خانه‌های ما تعطیل است. میوه در خانه کارگران پیدا نمی‌شود. چطور با این وضعیت کرایه‌خانه و قسط‌هایمان را پرداخت کنیم؟ کسی، دیگر حتی به ما کارگران پول قرض نمی‌دهد، اعتبارمان را از دست‌داده‌ایم».

این کارگر زحمتکش و دردمند در ادامه که اشک در چشمانش حلقه زده بود، اظهار کرد: «زنم آرد و شکر را در آب، حلوا می‌کند و به بچه‌هایمان می‌دهد، تا بخورند و هیچ نگویند».