اعدام جمعی ۱۰ زندانی در گوهر دشت و اعدام نمایشی برای سه زندانی دیگر

فراخوان بین المللی به اقدام فوری برای توقف مجازات وحشیانه اعدام در ایران

در شرایطی که امواج قیام سراسری و موج اعتراضات اجتماعی پایه های نظام آخوندی را به لرزه درآورده و مردم ایران به طور یکپارچه خواستار سرنگونی این نظام منحوس و جنایتکار هستند، خامنه ای ولی فقیه مفلوک با شدت بخشیدن به کشتار و اعدام مذبوحانه تلاش می‌کند سقوط محتوم خود را به تأخیر بیندازد.

دژخیمان رژیم صبح روز چهارشنبه ۲۴بهمن (۱۴فوریه) در یک جنایت تکاندهنده ۱۰زندانی را به طور جمعی در زندان گوهردشت به دار آویختند. آنها روز پیش از آن برای اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی این زندان منتقل شده بودند. یکی از اعدام شدگان تبعه افغانستان بود.

دژخیمان ۱۳ زندانی را بر روی سکوهای اعدام قرار داده و طناب دار به گردن آنها انداختند. اما سه تن از آنان را بعد از مشاهده اعدام ۱۰ همبند خود از سکوهای اعدام پایین آوردند و آنها را در حالیکه از دیدن چنین صحنه زجرآوری، حتی قادر به حرف زدن نبودند، به بند برگرداندند.

مقاومت ایران ضمن ابراز انزجار عمیق از این جنایت هولناک و همدردی با خانواده های اعدام شدگان، ملل متحد و عموم ارگانهای بین المللی مدافع حقوق بشر را به اقدام فوری و مؤثر برای توقف اعدام در ایران فرا می‌خواند. تجارت با این رژیم ددمنش باید به بهبود وضع حقوق بشر مشروط شود و سردمداران این رژیم به‌خاطر جنایت علیه بشریت مقابل عدالت قرار گیرند.

مقاومت ایران از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیور می‌خواهد علیه اعدامهای جنایتکارانه به اعتراض برخیزند و از خانواده های قربانیان حمایت کنند. این جنایتهای هولناک هیچ دردی از این نظام پا به گور درمان نخواهد کرد و تنها بر خشم مردم زجردیده و بر عزم آنها برای به زیرکشیدن این نظام جنایتکار می افزاید.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۲۵ بهمن ۱۳۹۶ (۱۵فوریه ۲۰۱۸)