تشدید بحران در راس نظام ولایت فقیه - تداعی مرحله پایانی رژیم شاه

با تشدید بحران و آشفتگی در راس نظام ولایت فقیه، که تداعی کننده مرحله پایانی رژیم شاه است، احمدی نژاد رئیس جمهور قبلی رژیم آخوندی، روز چهارشنبه ۲۵ بهمن پس از آنکه از شرکت وی درجلسه محاکمه معاونش محمد بقایی ممانعات به عمل آمد، طی سخنانی برروی پله دادگاه رژیم گفت: «ما آمدیم در دادگاه علنی شرکت کنیم، می گویند ممنوع است، در آنجا چه می گذرد خدا می داند».

وی هم چنین به دستگیریهای بی ملاحظه و تحویل دادن جنازه  دستگیر شدگان اشاره کرد و گفت: یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده بخاطر فقر شرمنده است به محض اینکه صدایش درمی آید، دستگیر می شود و می برند در زندانها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می کنند، جنازه را تحویل می دهند و بعد هم می گویند معتاد بوده است، خودکشی کرده است...
بدون اینکه یک مرجع مستقل، مورد قبول، اعتماد و اطمینان مردم حرف آنها را تایید کند، یکطرفه می زنند و می روند. معلوم است که ملت نمی تواند باور کند. باید کسانی باشند که مورد اعتماد مردم و مورد قبول مردم باشند. خب می خواهیم از این رفتار شکایت کنیم، به کجا باید شکایت کنیم؟! جایی نیست، رهبری هم که می گویند مسئولیت عملکرد دستگاه قضایی و بقیه دستگاه ها به عهده ایشان نیست. کسی که در دستگاه دولتی و حکومتی مورد ظلم واقع می شود چه کار باید بکند؟! به کجا باید مراجعه کند؟! به خودشان؟! اگر خودشان مورد اعتماد بودند که مشکلی پیش نمی آمد! چه راهی در برابر ملت باقی می ماند؟! ملت به کجا باید شکایت کند از دست کسانی به مردم ظلم می کنند؟! این یک سوال اساسی است.

احمدی نژاد در خاتمه سخنانش تاکید کرد که به زودی شرایط به طور اساسی تغییر خواهد کرد.

وی در تاریخ ۲۲آبان ۹۶طی نامه یی به خامنه ای نسبت به سرنوشت نظام ابراز نگرانی کرده و نوشته بود: «به دلیل غفلت مسئولین و اثرگذاری برنامه های دشمنان، بحران‌های رکود بی‌سابقه اقتصادی، نقدینگی، بانکی، بیکاری، فقر و فاصله طبقاتی و تولید به وضعیت حادی رسیده و هر لحظه ممکن است کشور و مردم را با شرایط غیر قابل پیش‌بینی و مدیریت مواجه سازد».