بحران آلودگی هوا در چند استان کشور- آلودگی هوای اهواز به ۹۰ برابر حد مجاز رسید

نفس مردم بر اثر آلودگی شدید هوا در چند استان کشور بند آمده است

آلودگی هوای زاهدان به ۹۰ برابر حد مجاز و سی برابر حد بحران رسید.
شاخص کیفیت هوای زاهدان و میزان گرد و غبار به ۱۳۵۶۸ میکروگرم بر مترمکعب رسید. معادل ۹۰ برابر حد مجاز و ۳۰ برابر حد بحران رسید
بر اثر گردو غبار شدید تردد در جاده های زاهدان-بم و ایرانشهر- بم با مشکلات بسیار همراه بود.

هوای شهرهای کرمان و زرند در استان کرمان بشدت آلوده بود. هوای شهرستان زرند به دلیل موج گرد و خاک در شرایط بسیار خطرناک قرار گرفت.

در یزد آلودگی هوا به هشت برابر حد مجاز رسید:.
جاده اردکان_نایین در استان یزد به علت طوفان شن مسدود شد و تردد در این محور امکان پذیر نیست.

طوفان شن ریگان در استان کرمان را در مرحله هشدار قرار داد و تعطیل کرد/ ۵۰ روستا در محاصره شن‌های روان قرار گرفتند. و راه ارتباطی این روستا ها را مسدود کرد.

وزش طوفان شن در ریگان و شرق استان کرمان بسیاری از مراکز آموزشی و عمومی را به تعطیلی کشاند. شدت طوفان بحدی است که تردد در خیابان ها سخت شده است.

برق شهرستان ریگان قطع شد و شمار زیادی از مردم بدلیل بیماری‌های تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

رژیم دزد و ضد ایرانی آخوندی دستگاه پایش غلظت ریزگردها در شهرستان ریگان قطع کرده است. ریگان از مناطق بشدت بحرانی از نظر آلودگی هواست .

در اهواز وزش طوفان گرد و خاک باعث کاهش دید افقی رانندگان در خیابانها و جاده شد. روز سه شنبه هم آلودگی هوا در اهواز از مرز خطرناک گذشت و برق قسمت هایی از این شهر قطع شد.

روز چهارشنبه آلودگی هوا در پلدختر در لرستان به ۱۰۰ برابر حد مجاز و بسیار خطرناک رسید. امکان قطع برق در این شهر وجود دارد. در کوهدشت نیز آلودگی هوا ۵۱ برابر حد مجاز گزارش شد.

غلظت آلودگی هوا در یاسوج به سه برابر حد مجاز ‌رسید.

رئیس جمهور رژیم ضدبشری آخوندی که سالانه میلاردها دلار خرج ایادی تروریستش در سوریه و یمن و عراق و لبنان می کند،‌گفته است رفع آلودگی هوا پول می خواهد.