تجمع های اعتراضی کارگران، غارت شدگان در شهرهای میهن

اقشار مختلف میهنمان روز یکشنبه اول بهمن در تهران، مشهد، شهر کرد، و هفت تپه تجمعهای اعتراضی برگزار کردند.

در تهران امروز یک شنبه جمعی از صاحبان پلاسکو در برابر خرابه های این ساختمان؛ دست به تجمع زدند و نسبت به تاخیر در رسیدگی به وعده های داده شده اعتراض کردند.

تجمع های اعتراضی کارگران، غارت شدگان در تهران و دیگر شهرها

امروز در تهران کارگران بازنشسته کیان تایر در پاسخ به فراخوان قبلی و در اعتراض به وضعیت معیشتی خود در مقابل ساختمان وزارت صنایع رژیم در تهران تجمع کردند. مأموران ضد شورش در هراس از گسترش این حرکت اعتراضی کارگران را به محاصره درآوردند معترضان بنری به همراه داشتند که روی آن نوشته شده بود: «شش سال دروغ و تزویر شنیدیم از حق سنوات خود چیزی ندیدیم».

در رباط کریم غارت شدگان ولی عصر؛ روز شنبه ۳۰ دی ماه؛ در اعتراض به غارت پولها و سپرده هایشان در مقابل ساختمان این موسسه تجمع کردند.

در این تجمع نیروی انتظامی اقدام به دستگیری یک نفر کرد. یک خانم که به حمایت از فرد دستگیر شده برخاست، توسط خودروی نیروی انتظامی زیر گرفته شد که موجب خشم مردم شد.
غارت شدگان شعار میدادند:

عزا عزاست امروز روز عزاست امروز زندگی ما مردم رو به فنا است امروز
حسین حسین شعارشون دزدی افتخارشون
اسلامو پله کردن مردمو ذله کردن
سفره ما خالیه ظلم و ستم کافیه
پولهایی که دست شماست، تمام داراییهای ماست

در مشهد صبح ‌امروز یکشنبه غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین در مشهد در مقابل شعبه خیام این مؤسسه وابسته به سپاه پاسداران تجمع کردند و خواستار بازگرداندن اموال به یغما رفته خود شدند.

تجمع های اعتراضی کارگران، غارت شدگان در تهران و دیگر شهرها

در شهر کرد صبح امروز یکشنبه جمعی از پرسنل و کارگران کارخانه سیمان استان چهارمحال و بختیاری در اعتراض به اخراج کارگران در مقابل استانداری رژیم در شهرکرد تجمع کردند.

در هفت تپه کارگران کاغذ پارس امروز یکشنبه برای دومین روز متوالی در اعتراض به کم شدن پایه حقوق و اجرا نشدن طرح طبقه بندی و تنظیم قرارداد مستقیم دست به تجمع زدند.کارگران روز شنبه نیز تجمع اعتراضی برگزار کرده و علیه کارگزاران رژیم شعار می‌دادند:«داعشی حیا کن کاغذ پارس رو رها کن».

تجمع های اعتراضی کارگران، غارت شدگان در تهران و دیگر شهرها

در ملایر جمعی از کارگران کارخانه کیان کُرد در اعتراض به پرداخت نشدن۶ ماه حقوق عقب افتاده؛ تجمع کردند. این کارگران می‌گویند؛ عیدی سالهای ۹۵ و ۹۶ ما نیز پرداخت نشده است. همچنین پرداخت هزینه بازنشستگی تعدادی از کارگرانی که در آستانه بازنشستگی براساس قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند، از دیگر مطالبات کارگران عنوان شده است.