بیانیه‌های حمایت اقشار مختلف مردم میهن از قیام در شهرهای سراسر کشور

حمایتهای اقشار مختلف مردم از قیام سراسری در ایران همچنان ادامه دارد:

گروهی از نقاشان و هنرمندان استان البرز قیام سراسری را «طلوع دوباره ی ( خورشید)‌ آسمان میهن ایران دردل شوم بخت ترین سالهای جهل و جور و فساد و تباهی»، توصیف کرده و می نویسند: اکنون پیروز مندانه از کوچکترین آبادیهای این سرزمین تا ابرشهرهای کلان به میدان مقاومت خلق شریف ایران پیوستیم.
از یاوه هاو مکر و حیله ی حکام رژیم مارا ترسی نیست که ما آنانیم که در دل سیاه ترین شبها آفتاب را یافتیم
سربلند وبا یقین به پیروزی فریاد برمیاوریم که قیام ما تاسرنگونی این رژیم پست ودون مایه ادامه خواهد داشت
برادران و خواهران آزاده مان را، آنان که برای حق طلبی و حق گویی، اسیر درمحبس زندانهای ارتجاع هستند، با قطره های خونمان و سینه های سپرکرده دربرابر وحوش حکومت، آزاد خواهیم کرد.

جمعی از بازنشستگان فرهنگی استان یزد طی بیانیه ای می نویسند:‌ما بازنشستگان فرهنگی که عمری را در خدمت به ملت ایران سپری کرده و اینک در منتهای فقر و تنگدستی با مستمری ناچیز به حیات خود ادامه می دهیم، بدینوسیله همدلی و همراهی خود را با اعتراضات مردم ایران اعلام داشته و تاکید می کنیم که تا تحقق خواسته های برحق مردم که آزادی و عدالت اجتماعی است و تا کوتاه شدن دست کسانی که حق همه مردم ایران را پایمال کرده اندبا شما همراه و همدل خواهیم بود. ا از طرف بازنشستگان فرهنگی به شما ملت ایران می گویم: زمان آن رسیده است این گرد و غبار را از تنه پرقوت ایران بروبیم و ندای آزادی سردهیم. کوه ها در برابر همت ما قد خم می کنند... منبع:‌جمعی از بازنشتگان فرهنگی استان یزد ... دیماه ۱۳۹۶

جمعی از خانواده های شهدای مجاهد خلق در استان چهارمحال و بختیاری در بیانیه خود نوشتند: ما متعهد می شویم در مسیر آزادی و رهایی ایرانزمین، این زیباترین وطن دمی از پای ننشینیم.
در این لحظه تاریخی و نادر و پس از چهل سال مبارزه بی وقفه فرزندان رشیدمان در صفوف مقاومت و همچنین با همه جوانان قهرمان قیام در هر کوی و برزن همگام و همدم و همراه می باشیم.
این قیامی است تا سرنگونی و پیروزی، به پیش، به پیش، به پیش. مرگ برخامنه ای

جمعی از معلمین اهواز طی نامه ای از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر خواهان حمایت از قیام مردم ایران شدند.
در این نامه آمده است:‌ ما جمعی از معلمین اهواز جنایات رژیم جمهوری اسلامی را محکوم می کنیم و از جوامع (مدافع) حقوق بشر و سازمان های بین المللی درخواست حمایت از جنبش مردمی ایران را داریم.

جمعی از فرهنگیان بپاخاسته تهران طی بیانیه ای اعلام کردند:‌ بیش از سه دهه از حاکمیت آخوندی در ایران می گذرد، طی این سالیان ما ... روزانه با فقر و بیکاری و اعتیاد و چپاول و فساد و دزدی و غارت و دروغ و فریب و سرکوب و دستگیری و شکنجه و اعدام بهترین فرزندانمان در ایران مواجه هستیم.
اکنون زمان دادخواهی از حکومت ظالم آخوندی فرا رسیده است . ما فرهنگیان نیز همصدا با قیام کنندگان، خواستار ایرانی آباد و آزاد هستیم و دیگر اجازه نمی دهیم که رژیم آخوندی به جنایاتش ادامه دهد، تا سرنگونی کامل رژیم آخوندی، همراه با مردم بپاخاسته ایران به قیام ادامه می دهیم.
مرگ بر اصل ولایت فقیه، مرگ بر خامنه ای – زنده باد ارتش آزادی – آتش جواب آتش .


کارگران شرکت تراورس زاگرس در بیانیه خود با تاکید بر تداوم اعتراض و اعتصاب نوشتند: ما کارگران شرکت تراورس حمایت خود را از مردم برای به دست گرفتن حقوق اولیه خودشان اعلام می کنیم ... ما همچنان به اعتراض و اعتصاب خود ادامه می دهیم و از تمامی کارگران درخواست داریم بیشتر از این به ظلم تن ندهند و به قیام بپیوندند . ما خواهان آزادی کارگرانی هستیم که در جریان اعتراضات اخیردستگیر شده اند.


فرهنگیان بازنشسته استان فارس در بیانیه خود اعلام کردند و نوشتند:‌ ۳۸ سال مردم ایران تحت حاکمیت آخوندهای مرتجع، همه گونه ظلم و تبعیض و چپاول و جنایت و فریب را با سوء استفاده از دین و احساسات مردم با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند،اما اکنون دیگر زمان آنست که بیش از این فریب دغلبازی ها را نخوریم و تحمل مظالم را نکنیم. دوران آخوندها با تمام دسته بندیهای جعلی تمام شده و باید همگی به آینده ای بهتر و فردایی روشن تر بیندیشیم.