روزنامه الریاض: دارائیهای مردم ایران برای تسلیح و تامین مالی گروهای تروریستی سرازیر میشود

روزنامه الریاض عربستان روز چهارشنبه ۶ دی با عنوان «دارائیهای مردم ایران برای تسلیح و تامین مالی گروهای تروریستی سرازیر میشود»مطلبی نوشت.

این روزنامه می نویسد:‌ حزب‌الله لبنان بخش لبنانی سپاه پاسداران رژیم آخوندی محسوب می‌گردد که در کشورهای گوناگون از طرف رژیم ایران به کار گرفته می‌شود. پرسش این است که هزینه‌های این گروه از کجا تأمین می‌شود؟ قبلاً حسن نصرالله رسماً به این اعتراف کرده است تمامی هزینه‌های این گروه توسط رژیم ولایت فقیه پرداخت می‌شود, این پولها که از جیب مردم ایران پرداخت میشود, تنها منبع درآمد این گروه تروریستی نیست. بلکه بخش دیگر درآمدهای این گروه از شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر سپاه پاسداران تامین می‌شود.

تحقیق پیرامون این موضوع در آمریکا در ذیل پروژه‌ای به‌نام کاساندرا در جریان بود و بعد از اعمال فشار بمنظور اجراء بر روی میز قرار گرفت اما دولت اوباما وارد شد و این پروژه را متوقف کرد.

حزب‌الله لبنان افزون بر نقشی که به عنوان یک سازمان نظامی تروریستی دارد, تبدیل به یک سندیکای فعال بین‌المللی در زمینه اعمال جنایتکارانه همچون قاچاق مواد مخدر, قاچاق اسلحه, و پولشویی شده است.

بررسی‌های پولیتکو نشان داده است که حزب‌الله سالانه تا حدود یک میلیارد دلار از این طرق درآمد خالص دارد که بخشی از آن حاصل فعالیت‌هایش در داخل خاک آمریکا می‌باشد.

پروژه کاساندرا در سال ۲۰۰۸ و پس از دریافت اطلاعات و مدارکی که نشان‌دهنده‌ی فعالیت‌های حزب‌الله در عرصه‌ی قاچاق مواد مخدر و سایر زمینه‌های تبهکارانه ‌است آغاز شد.

در طول ۸ سال فعالیت پروژه کاساندرا, مامورین آن, که در ارتباط نزدیک با وزارت امور خارجه آمریکا بودند به تحقیق درباره شبکه‌های توزیع مواد مخدر و پولشویی وابسته به حزب‌الله لبنان در آمریکا و سایر کشورها پرداختند. در این مدت شنودهای تلفنی گسترده, نفوذ به شبکه‌های قاچاق و پولشویی با همکاری ۳۰ آژانس آمریکایی در خارج از کشور دنبال و هماهنگ شده بود. این پروژه همچنین از همکاری آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا برخوردار بود.

نتیجه تحقیقات نشان داد که حزب‌الله در دو مسیر انتقال و توزیع مواد مخدر در سطح بین‌المللی ایفای نقش می‌کند؛ مسیر نخست از آمریکای لاتین به سوی غرب آفریقا و سپس از آنجا به سوی اروپا و خاورمیانه است. مسیر دوم از ونزوئلا و مکزیک آغاز شده و مواد مخدر را به سوی آمریکا روانه می‌کند.

حزب‌الله برای پولشویی درآمدهای حاصله, از طریق شرکت‌ها و افراد وابسته به خود در آمریکا, خودروهای دست دوم آمریکایی را خریداری و به آفریقا صادر می‌کند.

درآمدهای سالانه حزب‌الله که حدود یک میلیارد دلار برآورد می‌شود از طریق فروش این خودروها در آفریقا و با کمک شبکه‌های بانکی و مالی محلی وابسته به حزب‌الله تصفیه می‌شود.

حزب‌الله به‌وسیله درآمدهای حاصله به فعالیت‌های غیرقانونی دیگر از جمله قاچاق اسلحه و حتی قاچاق مواد شیمیایی خطرناک می‌پردازد.

خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران در گذشته تاکید کرده بود که رژیم آخوندی با دهها میلیارد دلار از حزب الله پشتیبانی میکند وی همچنین خاطرنشان ساخت که خامنه‌ای حشد الشعبی عراق را تامین مالی مینماید.

"دیوید اَشر بنیانگذار پروژه کاساندرا به پولیتیکو گفت که «هر اندازه که دولت آمریکا بیشتر درگیر مذاکره و گفت‌وگو درباره برنامه اتمی رژیم ایران می‌شد, پروژه کاساندرا بیشتر مسکوت ماند و سرانجام بعد از اعلام توافق اتمی در دوره دولت اوباما, مسئولان پروژه کاساندرا به ماموریت‌های جدیدی گماشته شدند و به این ترتیب پروژه عملاً متوقف شد.

دیوید اَشر میگوید بهترین راه برای منهدم کردن شبکه‌هایی که درچنین جنایاتی دست دارند قطع جریان گردش پولی آنهاست و بایستی موسسات مالی وابسته به آنها را تحت پیگرد قانونی قرار داد. "دیوید اَشر می‌گوید در ادامه تحقیقات در پروژه کاساندرا به یک بانک مستقر در بیروت برخورد کردیم که در پولشویی حزب الله نقش بسیار فعالی داشته است. این موسسه مالی, بانک لبنانی کانادایی است. وزارت خزانه‌داری آمریکا این بانک را که در عملیات حزب‌الله لبنان دست داشته, به عنوان یکی از موسسات اصلی پول‌شویی شناخته است.