اعتراضات کارگری در شیراز،‌ تبریز و ... علیه ستم و چپاول حکومتی

اقشار مختلف میهنمان در شهرهای رودبار لرستان، شوش، رامشیر در خوزستان شیراز و تبریز تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

کارگران و پیمــانکـــاران سد رودبــار در استان لرستان امروز مقابل ساختمان شرکت آب و نیروی منابع تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواهان حقوق عقب افتاده خود شدند.


در شوش کارگران کشت و صنعت نیشکر میان آب امروز در اعتراض به قراردادهای ظالمانه اعتصاب کردند و دروازه شرکت را بستند.
جوانان شوش نیز امروز تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها تراکتهایی در دست داشتند که روی ان نوشته شده بود‌ «بیکاری تا کی؟» و «به ما فارغ‌التحصیلان بیکار؛ کار بدهید» و «نماینده و فرماندار بیکاریم بیکاریم».

در شیراز فعالان و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی در اعتراض به طرح توسعه پالایشگاه شیراز مقابل پالایشگاه تجمع کردند.

جمعی از کارگران و پیمــانکـــاران سد رودبــار لرستان مقابل ساختمان شرکت آب و نیروی منابع آب ایران برای گرفتن مطالبات پرداخت نشده خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

پیام جمعی از کارگران کشت وصنعت نیشکر میاناب مبنی بر شروع اعتراض و اعتصاب:
با سلام ما کارکنان کشت وصنعت نیشکر میاناب اعم از کارگر قراردادی و روز مزد مخالف سیاست وقانون من دراوردی مدیریت جدید باعنوان قرارداد ساعتی وپاداشهای کارگران قراردادی ودیگر مزایای انها میباشیم و امروز مورخ ۲۷/۹/۹۶ تمامی پرسنل این شرکت اعتراض خود را بصورت اعتصاب اعلام میداریم و دست از کار خواهیم کشید هم اکنون دروازه شرکت را بستیم.

صبح امروز جمعی از جوانان در شهر شوش در اعتراض به بیکاری تجمع  اعتراضی برگزار کردند.

آنها دستنوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن نوشته است: «بیکاری تا کی؟» و «ما فارغ‌التحصیلان بیکار؛ به ما کار بدهید» و «به جوانان شوشی کار بدهید»؛ «نماینده و فرماندار بیکاریم بیکاریم».

صبح امروز جمعی از کشاورزان رامشیر در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.
کشاورزان رامشیری با هدف مطالبه حق آب کشاورزی، با در دست داشتن پلاکاردهایی مقابل فرمانداری تجمع کردند و خواستار پیگیری مسئولین در حل مشکلات کشاورزی شدند.

صبح روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه؛ جمعی از فعالان و نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی استان فارس در اعتراض به طرح توسعه پالایشگاه شیراز مقابل پالایشگاه شیراز تجمع کردند.
تجمع کنندگان با پلاکاردهایی نگرانی خود را از تصویب احتمالی طرح توسعه پالایشگاه شیراز اعلام کردند و خواهان توقف این طرح شدند.
کار‌شناسان می‌گویند این پالایشگاه نه تنها بر حیات وحش پارک حفاظت شده تاثیر منفی دارد بلکه بر شهر زرقان در ۲۵ کیلومتری شیراز نیز تاثیر خواهد گذاشت و باعث افزایش آلاینده‌ها و بروز بیماری‌هایی مانند سرطان خواهد شد.

‌روز یک‌شنبه ۲۶ کارگران راه‌آهن تبریز که تهدید کردند در صورتی‌که حقوق‌شان همچنان پرداخت نشود از این پس جلوی حرکت قطارها را می‌گیرند؛ زمان حرکت قطار تبریز به مشهد در خط آهن صف بستند و از حرکت قطار جلوگیری کردند.