گردهمایی و تظاهرات به مناسبت روز جهانی حقوق بشر در پاریس

به‌مناسبت آغاز هفتادمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در مجمع عمومی ملل متحد و همزمان با برگزاری اجلاس بین المللی«ا تغییرات آب و هوا» در پاریس، هموطنان آزاده و اشرف نشانها به نمایندگی از مردم در زنجیر ایران، یک گردهمایی و تظاهرات در پاریس برگزار کردند.

در این تظاهرات خشم و نفرت مردم ایران را از رژیم رکوردار اعدام و وحشی ترین ناقض حقوق بشر در جهان که دستان سران و سرکردگانش به خون پاک ۱۲۰ هزار تن از فرزندان آزادیخواه مردم ایران از جمله ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل عام شده در سال ۱۳۶۷ آغشته است، ابراز کردند.]

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

تظاهر کنندگان هم چنین تبهکاری زیست محیطی این رژیم وحشی را که با سیاستهای ضدایرانی و ارتجاعی خود لطمات جبران ناپذیری به دریاچه ها، تالابها و رودخانه ها و منابع زیر زمینی آب و جنگلها و مراتع کشور وارد کرده و مردم ایران را از آب و هوای سالم محروم کرده است، محکوم کردند.
در تظاهرات پاریس، هموطنان آزاده، خروش حق طلبی مردم ایران برای تحقق آزادیهای بنیادین، و استقرار یک جمهوری آزاد و دمکراتیک بر پایه جدایی دین و دولت را به گوش جهانیان رساندند.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

در این تظاهرات که از ساعت ۱۴ بوقت پاریس آغاز شد، شماری از شخصیتهای برجسته سیاسی اروپایی و فرانسوی و شهرداران و منتخبان مردم فرانسه و مدافعان حقوق بشر، شرکت داشتند ودر باره جنایات ضد انسانی دیکتاتوری آخوندی و حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی سخنرانی کردند.
سخنرانان از جمله عبارت بودند از:
ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس، ژاک بوتو، شهردار منطقه ۲ پاریس، دکتر آلخو ویدال کوادراس، استرون استیونسون، استاندار ایوبونه، سناتور ژان پیر میشل، ژان پیر برار، فرانسوا کلکومبه، ژان پیر بکه، پیر برسی، ...

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

در این تظاهرات همچنین آقای مهدی سامع و خواهر مجاهد ربیعه مفیدی سخنرانی کردند و خانم سروناز چیت ساز پیام رئیس جمهور برگزیده مقاومت را قرائت کرد.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

سخنرانان در تظاهرات پاریس نقض گسترده حقوق بشر در ایران بویژه اعدامهای فزاینده در دوران آخوند روحانی را محکوم کردند و خواستار توقف اعدامها در ایران شدند.آنان کشورهای اروپایی را فراخواندند تا هرگونه مراودات تجاری و اقتصادی با رژیم آخوندی را منوط به بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران کنند.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

سخنرانان همچنین ضمن حمایت از جنبش دادخواهی قتل عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی، بر تشکیل هیئت تحقیق بین المللی برای محاکمه آمران و عاملان جنایت علیه بشریت در جریان قتل عام ۶۷ شدند.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

آنان همچنین ضمن محکوم کردن آزمایشهای موشکی و مداخلات گسترده رژیم در کشورهای منطقه و حمایت از گروههای تروریستی، خواستار توقف سیاست مماشات با رژیم، لیست گذاری سپاه پاسداران بعنوان اصلی ترین نیروی حامی تروریسم در منطقه و اخراج پاسداران از سوریه و عراق و توقف دخالتهای رژیم در منطقه شدند.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

سخنرانان ضمن همبستگی با مبارزه مردم و مقاومت ایران برای آزادی و حقوق بشر از خواست مردم ایران برای یک تغییر اساسی در ایران و سرنگونی نظام آخوندی حمایت کردند. آنان همچنین از برنامه ده ماده ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد فردا به منظور برپایی یک جامعه دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت، تضمین آزادیهای اساسی مردم ایران، برابری زن و مرد، و تامین حقوق ملیتها و پیروان ادیان مختلف در ایران حمایت کردند.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی

بعد از ایراد سخنرانیها در محل تجمع، شرکت کنندگان در این تظاهرات تا ....... دست به راهپیمایی زدند و علیه سرکوب و نقض حقوق بشر در ایران و نابودی محیط زیست ایران بدست استبداد مذهبی حاکم بر میهن شعار سردادند و خواست مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند.

تظاهرات در پاریس علیه روحانی