واکنشهای هراس آلود رژیم از مقابله امریکا و فرانسه با برنامه موشکی و مداخلات منطقه ای حکومت آخوندی

به دنبال اعلام توافق رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه بر سر مقابله با برنامه موشکی و مداخلات منطقه‌ای حکومت آخوندی، جمالی، عضو کمیسیون امنیت‌ مجلس رژیم گفت: «اروپا و آمریکا برای فشار آوردن بر ایران تقسیم‌کار کرده‌اند و مسئولان، مراقب هماهنگی بین فرانسه و آمریکا باشند. فرانسوی‌ها بدانند برنامه موشکی نظام قابل مذاکره نیست».

این عضو مجلس رژیم با کین‌توزی علیه مجاهدین افزود:. «فرانسه مأمن مجاهدین است» و «مسئولان کشورهایی مانند فرانسه و به ویژه انگلستان قابل اعتماد نیستند».

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم گفت: «اظهارات» مقامات فرانسه ضد نظام است و دولت باید در روابط با فرانسه تجدنظر کند.

در همین حال کیهان خامنه‌ای به نقل از رسانه‌های فرانسوی نوشت: سیاستهای دولت فرانسه در قبال برجام ۱۸۰ درجه تغییر کرده و ماکرون اکنون همانند همتای آمریکایی خود نشان داد که خواهان مذاکره مجدد با ایران است و این مذاکرات، برنامه موشکهای بالستیک را نیز دربر میگیرد.

واشینگتن‌پست طی مقاله‌یی درباره لزوم مقابله با مداخلات رژیم آخوندی در سوریه و جلوگیری از استمرار این دخالت‌ها، می‌نویسد: «سیاست آمریکا باید روشن سازد که حضور نظامی ایالات متحده در زمین و هوا باقی خواهد ماند تا تضمین شود که داعش دوباره ظهور نکند و اسد نتواند تمام کشور را تحت کنترل خود درآورد... علاوه بر این آمریکا باید با متحدان منطقه‌یی خود، برای متوقف‌کردن انتقال سلاح و نیرو توسط رژیم ایران کار کند. این مستلزم توقیف محموله‌ها در دریا و تضمین آن است که نیروهای مورد حمایت آمریکا، شهرهای کلیدی مرزی سوریه و عراق را تحت کنترل داشته باشند...».

واشینگتن‌پست، اضافه می‌کند: «کنترل رژیم ایران بر مناطق سوریه که از رژیم اسد و داعش آزاد شده‌اند، منجر به بی‌ثباتی بیشتر، دامن‌زدن به افراط‌گرایی و طولانی‌تر شدن بحران خواهد شد... همواره به ما گفته می‌شود که در بحران سوریه راه حل نظامی وجود ندارد؛ البته این درست است، ولی این هم واقعیت دارد که تا وقتی رژیم ایران و اسد به پیشروی نظامی خود ادامه می‌دهند و اقدامی علیه آنها صورت نمی‌گیرد، راه حل دیپلماتیک امکان‌پذیر نخواهد بود».