رئیس جمهور آمریکا کره شمالی را بعنوان کشور حامی تروریسم لیست گذاری کرد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ۲۹ آبان کره شمالی را بعنوان کشور حامی تروریسم لیست گذاری کرد.

دونالد ترامپ در این رابطه گفت:‌ «یکی از اهداف سفر ما دنبال کردن خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره بود. من امروز صبح را می خواهم با جلسه و گفتگو درمورد این واقعیت که ما یک گام حیاتی را بنا می گذاریم شروع کنم که هم اینک شروع می کنیم. امروز آمریکا کره شمالی را بعنوان کشور حامی تروریسم لیست گذاری می کند. این کار باید مدتها پیش انجام می شد می توانست سالیان انجام شود. کره شمالی علاوه بر تهدید جهان با نیروی نابود کننده اتمی، بطور مکرر از اعمال تروریستی بین المللی ازجمله سوقصد درخاک کشورهای خارجی حمایت کرده است.

این لیست گذاری تحریم ها و مجازات های بیشتری را بر کره شمالی و افراد وابسته اعمال می کند و از ماکزیمم فشار در کارزارمان برای ایزوله کردن این رژیم قاتلان حمایت می کند که درمورد آن خوانده و نوشته ایم.

فردا وزارت خزانه داری تحریم های بیشتری را اعلام خواهد کرد که تحریمای بزرگی است و این کار طی دوهفته جریان خواهد داشت و بیشترین سطح تحریم ها بعد از پایان این دوره دو هفته ای اعلام خواهد شد.

رژیم کره شمالی باید به قانون عمل کند و به برنامه غیر قانونی توسعه موشکهای بالستیکی خود خاتمه دهد و حمایت خود از تروریسم بین المللی را متوقف کند که این کار را نمی کند».