وزرای اتحادیه عرب دخالتهای رژیم آخوندی در منطقه را محکوم کردند

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست فوق‌العاده خود در قاهره دخالتهای رژیم آخوندی در منطقه را محکوم کردند.

آنها تصمیم گرفتند گامهای مقدماتی برای ارجاع موضوع دخالتهای رژیم در منطقه، به شورای امنیت برای اتخاذ یک موضع بین‌المللی علیه رژیم آخوندی برداشته شود.
عادل جبیر وزیر خارجه عربستان طی سخنانی در این جلسه تاکید کرد:‌ عملکرد رژیم ایران باعث شده که جامعه جهانی این رژیم را به‌عنوان اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان لیست گذاری کند. به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی کشورها و ایجاد سلولهای تروریستی و قاچاق سلاح و حمله به موسسات دیپلماتیک و حریم آنها و در پیش گرفتن استراتژی ترور دیپلماتها و ایجاد مزدوران در کشورهای عربی مانند حوثی‌ها و حزب‌الله و در پناه گرفتن سازمانهای تروریستی در داخل و خارج ایران مانند القاعده.
وی افزود:‌ سکوت در برابر تجاوزات ظالمانه رژیم ایران و مزدورانش در منطقه، هیچ پایتخت عربی را از موشک‌های بالستیک این رژیم در امان نخواهد داشت. هرگونه سستی و تساهل در برخورد با سیاستهای تجاوزگرانه رژیم ایران در قبال کشورهای عربی این رژیم را در استمرار تجاوزاتش جری‌تر می‌کند

احمد ابوالغیط دبیر کل اتحادیه عرب با بیان اسنادی از دخالتهای رژیم آخوندی در کشورهای عربی با حمله به اظهارات اخیر آخوند حسن روحانی رئیس‌جمهور رژیم که گفته بود هیچ گام سرنوشت سازی در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و شمال افریقا و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و شمال آفریقا بدون رژیم ایران امکان ندارد گفت این تصریحات از بالاترین مقام اجرایی رژیم ایران بیانگر استراتژی و تفکر و واقعیت سیاستی است که رژیم ایران در پیش گرفته است،‌سیاست گسترش هژمونی و تسلط بر کشورها.
دبیر کل اتحادیه از جامعه جهانی و به طور مشخص از شورای امنیت سازمان ملل خواستار دخالت قاطعانه برای مقابله با تهدیدات بی حد و حصر رژیم ایران که منطقه را در لبه پرتگاه قرار داده است شد.
الشرق الاوسط ۲۹ آبان