لاپوشانی ابعاد فاجعه و آمار کشته های زلزله توسط رژیم آخوندی

لاپوشانی ابعاد فاجعه زلزله توسط حکومت آخوندی ادامه دارد و کماکان آمار کشته‌ها ۴۷۰ تن اعلام می‌شود.

بر اساس خبرها و فیلمهای منتشرشده ۱۲۷ تن از اهالی جانباخته روستای کوییک در گورستان این روستا به خاک سپرده شده‌اند.

یکی از اهالی می‌گوید: هیچ کس کمک حالمان نبود. فقط بیل مکانیکی یکی از اهالی گودالها را کند و همه‌شان را یک جا دفن کردیم. بوی جنازه همه روستا را پر کرده است.

 خبرهای انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی و اظهارات هموطنان زلزله‌زده حاکی از هزاران کشته در استان کرمانشاه است.

هم‌چنین روز جمعه رسانه‌های حکومتی اعلام کردند که که دستکم ۱۵ جسد جدید کشف شده و سگهای زنده یاب نیز ۶ تن از گرفتارشدگان در زیر آوار را کشف کرده‌اند.

این در حالیست که پاسدار سلامی، جانشین سرکرده کل سپاه پاسداران عصر پنجنشبه اعلام کرد: دیگر جسد یا مصدومی در آوارهای روستایی وجود ندارد.

خبرها هم‌چنین حاکیست که در میان مصدومان که شمار آنان ۹۳۸۸ اعلام شده است، حدود ۱۰۰ تن را کسانی تشکیل می‌دهند که نخاع آنان قطع شده است.

رسانه‌های حکومتی هم‌چنین خبر دادند که از ۷۵۷ مدرسه با ۲هزار و ۸۵۴ کلاس درس این ۵ شهرستان استان کرمانشاه، ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس تخریب شده و غیر قابل استفاده است و این رقم معادل ۱۱ درصد مدارس این مناطق است. هم‌چنین تمامی مدارسی که بیش از ۳۰ سال از ساخت آنها می‌گذرد تخریب شده‌اند.

در همین حال، احتمال بارندگی، زلزله‌زدگان را که اکنون با وضعیت وخیمی در هوای سرد مواجه هستند، نگران کرده است.

در چنین وضعیتی، معاون سرکرده انتظامی استان کرمانشاه اعلام کرد که از افرادی که قصد کمک رسانی با خودروهای شخصی را دارند، جلوگیری می‌شود.

این در حالیست که تلاشهای مردمی برای کمکهای مستقیم به زلزدگان هم‌چنان ادامه دارد و گزارشها حاکیست که یک هموطن اهل بوکان در حین کمک‌رسانی برای منطقه زلزله زده دچار حادثه شده و جان خود را از دست داده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت در سومین اطلاعیه مشروح خود در باره فاجعه زلزله در غرب میهنمان با اشاره به اعتراف عضو مجلس آخوندی که در این فاجعه بیش از ۱۰۰۰نفر جان باختند، مردم گرسنه هستند، و حتی چادر ندارند.

گزارش اکیپ خبرگزاری فرانسه را یاد آوری کرد که بیشتر کمکهایی که بین مردم توزیع میشود متعلق به افراد خصوصی بود و عوامل رژیم و نیروهای سرکوبگر در توزیع کمکهای مردمی کارشکنی و آنها را سرقت می کنند .

در این اطلاعیه آمده است: در چنین شرایطی رحمانی فضلی وزیر کشور روحانی گفت:‌ «یکی از اولویتهای ما امنیت و انتظامات بود از نظر سازماندهی از نظر توزیع امکانات و از نظر موجودی امکانات وضعیت مناسب نبود برق قطع بود آب قطع بود گاز قطع بود و نانواییها طبیعتا نمی توانستند نان پخت بکنند» (رادیو فرهنگ-۲۴آبان).
این اعترافات گوشه یی از فاجعه یی است که رژیم بیشترین نقش را در گسترش و طولانی شدن آن دارد. ابعاد فاجعه بسا بیشتر است.

در ادامه سومین اطلاعیه دبیرخانه شورا در باره فاجعه زلزله آمده است: در همین حال نیروهای سرکوبگر از ورود کمکهای مردمی به سرپل ذهاب جلوگیری کرده و این کمکها را از کامیونها و خودروها پیاده کرده و در اختیار خود می گیرند. در خروجی دیواندره، کامیونهای کمکهای مردمی را متوقف کرده و به بهانه این که کمکها باید از طریق هلال احمر توزیع شود، چادرها را می دزدند... در مسیر کرمانشاه به سرپل ذهاب عوامل رژیم حدود ۲۰۰۰چادر و پتو را به سرقت برده‌اند.
اگر رژیم کمکهای مردمی را به سرقت نمی برد و در توزیع آنها کارشکنی نمی کرد، مشکل زلزله زدگان حل می شد.
خبرگزاری حکومتی ایسنا در روز ۲۵ آبان خبر داد: «چادر و پتو و ترس از سرما، حکایت تکراری و مشترک مناطق زلزله زده است. اغلب مردم اولین مسأله‌یی که به آن اشاره می‌کنند توزیع چادر و پتو و وسایل گرمایشی است».