اعترافات کارگزاران رژیم به ابعاد فاجعه بار زلزله کرمانشاه

برغم پنهانکاری رژیم آخوندی برای کم کردن آمار و ارقام تلفات زلزله کرمانشاه، کارگزاران و رسانه های حکومتی، به آمار بالای تلفات و وضعیت فاجعه بار مردم مصیبت دیده اعتراف می کنند.

احمد صفری عضو مجلس آخوندی از کرمانشاه، پس از بازدید از روستاهای سرپل ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی گفت: بیش از ۱۰۰۰ نفر جان‌باختند؛ اینجا قیامت است مردم گرسنه هستند...شاید فقط ۱۰ درصد روستاها چادر گرفته باشند. روستاهایی وجود دارد که نود درصدشان از میان رفته است، وضع خیلی نامناسب است.

یک رسانه حکومتی فریاد های مادری را منعکس می کند که می گوید:‌ به خدا امشب از سرما می میریم، کمکمان کنید..."بچه یک ساله ام از سرما یخ زده... فردا چادر برسد چه فایده، چرا که باید از روی جنازه ما بگذرید. من فقط یک چادر می خواهم...".

آخوند روحانی روز چهارشنبه خطاب به باند رقیب گفت: «زلزله میز محاکمه نیست، از این زلزله باید برای وحدت بیشتر استفاده کنیم, نه برای تفرقه. زلزله میز محاکمه نیست که همدیگر رو پای میز محاکمه ببریم، الان وقت اینکارهای نیست. حالا عیب نداره یک زمان همدیگر رو محاکمه کنیم. مسئولیت اصلی این کار در زمینه اسکان موقت و دائم بنیاد مسکن است و من خواهش میکنم کار موازی انجام نگیره».

رژیم آخوندی پس از فاجعه زلزله کرمانشاه ضمن اعتراف به وضعیت بحرانی ساختمانها و بیمارستانها آنرا توجیه می کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم با اشاره به تخریب بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آباد گفت: در خود تهران بیش از ۵۷ درصد بیمارستانها فرسوده و فاقد مقاومتکافی در مقابل زلزله هستند سال گذشته بعد از قضیه پلاسکو ما این رو اعلام کردیم و اصطلاح بیمارستان های پلاسکویی رو بکار بردیم

یک عضو سازمان نظام مهندسی رژیم نیز در اعتراف دیگری گفت: تهران در برابر زلزله تسلیم محض است. سازمان نظام مهندسی به بنگاه تجاری تبدیل شده و در این شرایط وزارت راه و شهرسازی فقط روی بخش راه تمرکز کرده است.
این کارشناس رژیم افزود: قبل از زلزله بم دیدیم که برای کمک به افراد محروم بسیاری از ساختمان ها شناژ نداشتند که نتیجه ی این اقدام را در فاجعه بم دیدیم.

ماموران سرکوبگر رژیم که تمام مناطق زلزله زده را در وحشت از خروش خشم مردم داغدیده به کنترل خود در آورده اند، سه شنبه شب از ورود جوانانی که از نجف آباد برای کمک رسانی به کرمانشاه رفته بودند، در ورودی شهر جلوگیری کردند. مزدوران رژیم کمک های آنها را بزور گرفته و آنها را برگردانده اند و حتی به این جوانان اجازه وارد شدن به شهر برای ابراز همدردی با مردم زلزله زده را ندادند.
همچنین مزدوران رژیم در شهرداری سنندج به محلی که دانشجویان این شهر برای جمع آوری کمک های مردمی جهت مردم زلزله زده غرب کشور براه انداخته بودند حمله کرده و آنرا تخریب کردند و به دانشجویان و دست اندرکاران این حرکت مردمی توهین کردند.