شرایط وخیم هموطنان مصیبت دیده در اثر زلزله - اقدامات ضدانسانی رژیم برای سرپوش گذاشتن به فجایع

برغم تلاش رژیم آخوندی برای کوچک نمایی آمار تلفات زلزله کرمانشاه، وزیر بهداشت رژیم اعتراف کرد که آمار قربانیان زلزله در حال افزایش است.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت رژیم در جلسه ستاد بحران کرمانشاه اعلام کرد: «حدس بنده این است که تعداد فوتی‌ها افزایش می‌یابد، زیرا در بسیاری از روستاها، قربانیان زلزله دفن شدند و آمار دقیق آنها در روزهای آینده اعلام می‌شود».

بنا به گزارش‌های رسیده روز سه‌شنبه ۲۳ آبان‌ماه اهالی شماری از روستاهای زلزله‌زده در مسیر دالاهو به سر پل ذهاب، در اعتراض به کمبود خدمات امداد و نجات و نبودن آب و غذا، در مقابل پلیس‌راه سر پل ذهاب تجمع کردند و جاده را بستند.

در همین حال به گزارش رسیده، ماموران رژیم در خروجی دیواندره، کامیون های حاوی کمکهای مردمی به مناطق زلزله زده را متوقف کرده و به بهانه این که کمکها باید از طریق هلال احمر رژیم توزیع شود، اقدام به دزدیدن چادرهای اهدایی مردم کرده اند.

گزارشات همچنین حاکی است که نیروهای رژیم، قبل از سرپل ذهاب از ورود هر نوع کمک مردمی به این شهر زلزله زده جلوگیری کرده و مانع رسیدن کمکها به مردم مصیب دیده می شوند. آنان کمکها را از کامیونها و خودروها پیاده کرده و در اختیار خود می گیرند.

پس از ۴۸ساعت هیچ کمکی از سوی رژیم آخوندی به زلزله‌زدگان نشده است

رویتر در گزارشی از وضعیت مردم زلزله زده نوشت: بازماندگان زلزله در ایران به خاطر نبود سرپناه و غذا معترض هستند.
رویتر افزود:‌ مقامهای رژیم ایران عملیات نجات را به این بهانه که دیگر امکان پیدا کردن افراد زنده نیست, متوقف کردند. بازماندگان زلزله کرمانشاه روز سه شنبه روز سختی را برای برآورده کردن نیازهایشان به غذا, آب و پناهگاه سپری کردند.
مریم آهنگ که ۱۰ تن از اعضای خانواده اش را در شهر سرپل ذهاب، از دست داده است, گریه کنان با تلفن همراه خود به رویتر گفت "ما گرسنه هستیم. ما در سرما بسر میبریم, ما بی خانمان هستیم ما در این دنیا تنها مانده ایم
رضا, که از دادن نام کامل خود خودداری کرد, از شهر سرپل ذهاب به رویتر گفت"ما دو شب در سرما گذراندیم. کمک ها کجایند؟"...برخی از مردم بخاطر تخریب ساختمانهایشان که در طرح مسکن مهر ساخته شده بود، خشمگین هستند.

بدنبال گزارشات مختلف از بی عملی رژیم بمنظور رسیدگی به مردم مناطق زلزله زده، رسانه های حکومتی گوشه هایی از وضعیت فاجعه بار مردم مصیبت دیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه را منعکس کردند.
روزنامه حکومتی شرق نوشت: ٧٢ ساعت بعد از زلزله ویرانگر ازگله کرمانشاه، همچنان مردم زلزله‌زده نسبت به نحوه امدادرسانی گله‌مند هستند؛ حتی بسیاری همچنان در فضای باز بدون چادر شب را روز می‌کنند.
این رسانه حکومتی افزود: مردم از نحوه امدادرسانی گلایه‌مند هستند و تعداد زیادی از آنها هنوز چادر دریافت نکرده‌اند. تقریبا همه مردم شب را در خیابان می‌خوابند؛ ٧٠٠ خانوار روستای کانی عزیز، بدون حتی یک امدادگر در وضعیت بسیار بدی به‌سر می‌برند.

یک رسانه حکومتی دیگر در گزارشی از مناطق زلزله زده به نقل از یک هموطن زلزله زده می نویسد: از روز حادثه فریاد زدیم که به ما فقط چادر و پتو برسانید تا زن و بچه ما از سرما نمیرند، اما کسی به فریاد ما نرسید. اهالی روستا همه سختی‌ها را تحمل می‌کنند، اما سرما طاقت همه مخصوصاً بچه و سالخورده‌ها را بریده است. ما از زلزله جان سالم بدر بردیم و امیدواریم از سرما نمیریم.

این رسانه حکومتی افزود: پس از گذشت دو روز از زلزله مرگبار هنوز خبری از نیروهای امدادی و کمک‌رسانی به اهالی روستاها نیست. اهالی روستاها که الان سرپناهی ندارند شب‌ها در سرمای زیر صفر درجه در فضای باز بدون چادر و پتو و وسایل گرمازایی شب را به صبح می‌رسانند.