سرخوردگی امام جمعه های خامنه ای از دخیل بستن به اروپا

آخوند موحدی کرمانی، امام جمعه خامنه‌ای در تهران، با سرخوردگی از دخیل بستن به اروپا در مقابله با استراتژی جدید آمریکا، کشورهای اروپایی را خائن و جاسوس توصیف کرد.

وی گفت:‌ «اما از اروپای همراه با آمریکا هم نباید غافل بود به اونها نمیشه خوشبین بود، خود همراهی اونها با اروپا  تصحیح میکند با امریکا خودش نشانه خیانته مسئولین نظام ما توجه داشته باشند ما اون کشور اروپایی که همراه با آمریکاست برنامه هایش برنامه آمریکاست اونها رو هم دشمنان خود و دشمنان انقلاب می دانیم.
چه بسا چه بسا اینها که بعنوان یک سفر تجاری به ایران می آیند از این اروپای خائن چه بسا در بین آنها جاسوس هایی باشه درلباس تجارت و می آیند ضربه بزنند خیلی باید مسئولین مراقب باشند.
و مرحبا به رئیس جمهور که ایشون صریحا فرمودند که عجیب اینه که اینها میگند باز مذاکره کنیم نامردها شما مذاکراتی که کردید زیر پا گذاشتید باز توقع دارید که ایران با شما مذاکره کنه؟».

آخوند موحدی کرمانی هم‌چنین از نفرت جامعه از آخوندهای حکومتی و سپاه پاسداران ابراز وحشت کرد و به عوامل رژیم در مورد ادامه این وضعیت هشدار داد و گفت: «امروز... این نیروی انتظامی این سپاه این ارتش این بسیج همه اینها مایه های افتخاری برای ما هستند؛ و خاک به سر اونهایی که ارزش خدمات اینها رو نشناختند خاک به سر آمریکا که میگوید سپاه یک تروریست هست».

آخوند علم الهدی، نماینده و امام جمعه خامنه‌ای در مشهد، ضمن حمله به آخوند روحانی به خاطر شکست برجام، به او در مورد پذیرش توافق دیگری که آن را برجام اروپایی توصیف می‌کرد، هشدار داد و سردرگمی و مخاصمات درونی رژیم در گرداب بحرانها را به نمایش گذاشت و گفت: «مقام معظم رهبری فرمودند نرمش قهرمانانه. خوب این نرمش قهرمانانه است. متاسفانه به عکس برخورد شد. آنروزی که ما داد میزدیم در همین تریبون به تمام مواد و حرفها و اصول مذاکرات اعتراض میکردیم به ما میگفتند ترسو، به ما میگفتند بزدل. به ما میگفتن زبون، به ما میگفتن دغدغه دار وسواسی، الان خود شما دارید میگین که شرق آسیا دیوانه است که اگر با آمریکا مذاکره کند.
امروز دیوانه را خودتان تعیین میکنید کیه. ‍آنروز که ما میگفتیم،شدیم بزدل،شدیم ترسو...
اشتباه کردید،خوب عزیزان من دیگه امروز این اشتباه را در مذاکره با اروپا ادامه ندید. امروز برجام اروپایی را جایگزین برجام آمریکایی نکنید. از قدیم گفتن آقا سگ زرد برادر شغاله. اروپا و آمریکا یکی هستند.
باز برجام امریکایی را به برجام اروپایی مبدل نکنید.
آب سنگین اراک را سیمان و بتون ریختید. سانتریفیوژها را هزار در هزار مثل آهن پاره از دستگاه ها کندید و به زباله دان ریختید. خوب اشتباه کردید دیگه...
تا این اشتباه را بعضی ها بفهمند در داخل ما و بدانند دیگه حالا اشتباه دوم برجام اروپایی را جای برجام امریکایی ننشانید. بابا این ملت دیگه تجربه کردند، دوسال این برجام را و این برخورد را دیدند و این اروپایی ها همین الان به ما خیانت میکنن. همین الان اینها رفتند پشت آمریکا ایستادند و میگن بیایید در باره موشکهاتون با ما مذاکره کنید. همین الان دم از قدرت دفاعی ما میزنن».