سنای ایتالیا: فراخوان به عدالت برای قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران

یک جلسه  در سنای ایتالیا که با عنوان فراخوان به عدالت برای قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران و بیش از ۸۰ زن اعدام شده در دوران آخوند روحانی برگزار شد.

در این جلسه سخنرانان خواستار محاکمه عاملان قتل عام سال ۶۷ به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت شدند.

در این جلسه که روز چهارشنبه ۱۸ اکتبر با حضور خانم سناتور سیلوانا آماتی Silvana Amati عضو هیئت رئیسه سنای ایتالیا و پارلمانترها و شخصیتهای سیاسی و حقوق بشری ایتالیا برگزار گردید، سخنرانان بر لزوم تشکیل یک کمیته تحقیق ملل متحد برای قتل عام زندانیان سیاسی تاکید کردند.

در این کنفرانس اعدامهای فزاینده در ایران و نقض حقوق بشر توسط دیکتاتوری اخوندی و همچنین دخالتهای رژیم در کشورهای منطقه محکوم شد و سخنرانان خواستار خلع ید از رژیم آخوندی و اخراج پاسداران و شبه نظامیان این رژیم از کشورهای منطقه شدند.

در این جلسه که توسط دکتر آنتونیو استانگو رئیس لیگ حقوق بشر ایتالیا اداره می شد، سفیر جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا، سناتور استفانیا پتزوپانه نایب رئیس کمیته مصونیت پارلمانی سنا، ماریانو رابینو عضو کمیسیون خارجی و کمیته حقوق بشر پارلمان، سناتور لوئیجی کومپانیا عضو کمیسیون خارجی سنا، سناتور پیترو لیوتزی عضو مجلس سنا، الیزابتا زامپاروتی رئیس کمیته ایتالیایی پارلمانترها شهروندان دست نزنید و الهام زنجانی به سخنرانی پرداختند.

در این جلسه هم چنین خانم کونچتا جیالومباردوConcetta Giallombardo نایب رئیس فدراسیون حقوقدانان زن در پالرموی ایتالیا، آلدو فوربیچه از شخصیتهای سرشناس حقوق بشری ایتالیا و دکتر وینچنزو اولیتا Vincenzo Olita رئیس انجمن جامعه آزاد در ایتالیا شرکت داشتند.
گزارش مشروح این کنفرانس متعاقبا به اطلاع شما خواهد رسید.

تلویزیون العربیه در گزارشی از کنفرانس در سنای ایتالیا گفت:عملکردهای تروریستی رژیم ایران در منطقه وجهان در یک جلسه پارلمانی ویژه در ایتالیا با محکومیت جدیدی مواجه شد, در این جلسه پارلمانترهای ایتالیایی خواستار قرار دادن سپاه پاسداران ایران در لیست های تروریستی شدند. بعقیده آنها سپاه از باندهای داعش خطرناک تراست.

العربیه افزود: تا زمانیکه سپاه عملیات تروریستی اش را ادامه می دهد,نه اعتمادی به رژیم ایران در توافق اتمی هست و نه ثباتی در منطقه وجهان خواهد بود.
جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا به العربیه گفت: رژیم ایران مسئولیت کامل بی ثباتی در بسیاری از مناطق خاورمیانه را برعهده دارد. همه می دانند که رژیم ایران در صدر کشورهایی است که از تروریزم درجهان حمایت می کند.

العربیه افزود: نمایندگان مجلس ایتالیا هشدارهای زیادی نسبت به تهدیدهای رژیم ایران در خاورمیانه وجهان به کشورهای اروپایی دادند و خواستار متوقف کردن توافقات اقتصادی با این رژیم و قراردادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی شدند.
در این جلسه سخنرانان به سازمان ملل و ارگانهای بین المللی مدافع حقوق برای انجام تحقیقات مستقل پیرامون نقض حقوق بشر در ایران فراخوان دادند

العربیه گفت: بیش از این, وزیر خارجه ایتالیا از مقر نخست وزیری گفت ایتالیا از مواضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حول ایران حمایت می کند و با استراتژی جدید ترامپ موافق است.