یک مقام سابق آمریکا: دونالد ترامپ قصد دارد از توافق خارج شود

یک تحلیلگر اطلاعاتی باسابقه آمریکا با تأکید بر این که تصحیح برجام بعید است، پیش بینی گفت، دونالد قصد دارد از توافق خارج شود.

فرد فلیتس، تحلیلگر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: فکر می کنم چشم انداز ترمیم این توافق بسیار بعید است.به همین خاطر کاری که دونالد ترامپ با اعلام استراتژی جدید خود در قبال رژیم ایران انجام داد این بود که او به کنگره فرصتی داد که آنرا حل کند. فکر می کنم او قصد دارد از این توافق خارج شود مگر این که کنگره وارد شود.
وی افزود: من از اظهارات رئیس جمهور می فهمم که تصمیم خود را مبتنی بر اجرای نظر جان بولتون اتخاذ کرده است. او حق بیرون کشیدن از توافق اتمی را برای خود محفوظ نگه می‌دارد.
فرد فلیتس همچنین اظهار داشت: خارج شدن از توافق اتمی به معنای ترویج یک روند ناخوشایند نیست، زیرا این توافق برنامه اتمی رژیمایران را مشروع می کند و در هر حال ظرف مدت کوتاهی ما نیازمند تحریمهای دائم علیه این رژیم خواهیم شد تا مانع از پیشرفت فناوری اتمی شویم. حال آنکه قدرت اقتصادی آمریکا می تواند تمامی کمپانی های سراسر جهان را مجبور به این کار کند. این یک توافق بد است زیرا برنامه اتمی رژیم ایران را مشروع می کند و به آن اجازه غنی سازی اورانیوم با ۵۰۰۰ سانتریفوژ را می دهد مگر آن که آنرا اصلاح کنیم اما در هر حال من فکر میکنم بهتر است که ما از آن خارج شویم.