تشکیل صف در مقابل صرافیها در شرایط حساس بازار ارز

رسانه‌های حکومتی گزارش دادند، در حالی که «بازار ارز شرایط حساسی را پشت سر می‌گذارد»، قیمت دلار در برابر ریال افزایش یافته و برای خرید دلار در مقابل صرافیهای تهران صف تشکیل شده است و تقاضا برای خرید دلار در بازار آزاد به طور فزاینده ای افزایش داشته است.

خبرگزاری حکومتی ایسنا گزارش داد، با افزایش قیمت دلار در مقابل ریال برخی از صرافی ها اقدام به حذف قیمت دلار از روی تابلوهای خود کرده اند و برخی نیز از فروش دلار امتناع کرده و برخی از آنها هم فقط تا ساعت ۱۳ دلار می فروشند.
همچنین در مقابل برخی از صرافی ها صف هایی برای خرید دلار ۴ هزار و ۹ تومانی ایجاد که این هم با نام نویسی هایی که تا قبل از ظهر توسط صرافی ها صورت گرفته، منتظر دریافت دلار بوده اند. خرید دلار در برخی از صرافی ها تا سقف ۲ هزار دلار و در برخی دیگر تا سقف ۱۰ هزار دلار صورت میگیرد. این وضعیت فشار زیادی را به تولید کنندگان وارد آورده و تاثیرات مخربی نیز بر کل بازار خواهد گذاشت.

یکی از مهره ها اقتصادی رژیم به خبرگزاری حکومتی ایسنا گفت: کسانی که در شرایط فعلی ارز می خرند کسانی هستند که برای حفظ ارزش دارایی های فعلی خود این کار را می کنند تا با افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش ریال آنها متضرر نشوند و قدرت خریدشان را حفظ کنند.

دسته دیگری از خریداران ارز، دلالانی هستند که با قصد و هدف سفته بازی ارز می خرند تا خیلی گران تر بفروشند.
رئیس کنفدراسیون صادرات رژیم گفت: ثبات و آرامش در بازارها مهمترین فاکتور مورد توجه فعالان اقتصادی است ولی این اتفاق نیفتاد؛ ضمن اینکه دولت به دنبال یکسان سازی نرخ دلار هم بوده ولی قبل از آن نیازمند واقعی سازی نرخ ارز است.