قانون موشکهای بالستیک رزیم ایران اجرای تحریمهای بین‌المللی در کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا تصویب شد

کمیته امور خارجی کنگره آمریکا با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی تصویب «قانون موشکهای بالستیک رزیم ایران اجرای تحریمهای بین‌المللی» را علیه برنامه موشکی رژیم آخوندی اعلام کرد.

در بیانیه مطبوعاتی این کمیته آمده است: این کمیته، به ریاست اد رویس قطعنامه اچ.آر۱۶۹۸ پیرامون قانون موشکهای بالستیک و تحریمهای بین المللی را تصویب کرد.
سیاست ایالات متحده این است که از هرگونه فعالیت رژیم ایران در ارتباط با موشکهای بالستیکی که برای داشتن توانمندی حمل کلاهک اتمی طراحی شده‌اند، از جمله شلیک با استفاده از چنین تکنولوژیهای موشکی، جلوگیری کند.
در قانون تصویب شده در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمده است: دولت آمریکا موظف است ظرف ۹۰ روز پس از تبدیل شدن این لایحه به قانون، گزارشی در مورد زنجیره تأمین و افراد و شرکتهایی که برنامه موشکی رژیم ایران را به تسهیل یا پیشتبانی کرده یا به هر نحو دیگری کمک کرده باشند به کنگره ارائه دهد.
اد رویس درباره این قانون گفت: این قانو مهم، خواهان یک تحقیق جامع برای شناسایی و نامگذاری شرکتها, بانکها و اشخاص را هم داخل و خارج ایران است که بر اساس آن هر نوع همکاری با برنامه موشکی و تسلیحاتی رژیم ایران مشخص شده و ناقضان آن مورد تحریم قرار گیرند.
رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: شکی نیست که آمریکا بایستی الان اقدامی قاطع برای مهار فعالیتهای خطرناک رژیم ایران برای تولید موشکهای بالستیک اتخاذ کند.