فاکس‌نیوز: افشای سایت‌های مخفی اتمی توسط شورای ملی مقاومت ایران

فاکس‌نیوز نوشت: انتظار می‌رود رئیس‌جمهور دونالد ترامپ در این هفته، برجام را تأیید نکند... این پرونده سپس به کنگره منتقل می‌شود که ۶۰ روز فرصت دارد در مورد اعمال مجدد تحریم‌های سنگین قبل از سال ۲۰۱۵ علیه رژیم ایران تصمیم‌گیری کند...

هم‌زمان... یک گزارش جدید تحقیقاتی ۵۲ صفحه‌یی که توسط شورای ملی مقاومت ایران با عنوان «هستة مرکزی اتمی (رژیم) ایران: تأسیسات نظامی بازرسی‌نشده» که به‌دست فاکس نیوز رسیده اعلام می‌کند، بسیار نامحتمل است که برنامة تسلیحات اتمی (این رژیم) متوقف شده باشد...

مقاومت ایران در این گزارش با جزییات می‌گوید که ۴ تأسیسات عمده را شناسایی کرده که «با درجات بالایی از اطمینان» درگیر جنبه‌های مختلفی از پروژة تسلیحات اتمی (رژیم) بوده‌اند».
فاکس‌نیوز سپس با استناد به گزارش مقاومت ایران، جزییات مربوط به ۴ سایت مذکور را برشمرده که عبارتند از:
پژوهشکده که در مجموعة نظامی پارچین در جنوبی شرقی تهران واقع شده است.
تأسیسات صنعتی نوری واقع در مجموعة نظامی حفاظت‌شدة خجیر در جنوب شرقی تهران
سایت هفت تیر که به وزارت دفاع رژیم تعلق دارد و در منطقة نظامی در نزدیکی شهر اصفهان، در یک منطقة کوهستانی واقع شده است.
و سایت زنجریان در شرق تهران

علیرضا جعفرزاده معاون نمایندگی شورای ملی مقاومت ائتلاف اصلی اپوزیسیون در مقابل حکومت آخوندها در واشینگتن... به فاکس نیوز گفت: «سال‌هاست که (رژیم) ایران دارای دو برنامة اتمی است؛ یکی غیر نظامی و دیگری نظامی است؛ هدف (بخش) نظامی آن تولید اولین بمب اتمی (رژیم) ایران است... بخش غیر نظامی برنامه اتمی به‌صورت منظم، پوشش منطقی قابل قبول برای بخش نظامی را ارائه می‌دهد و به عنوان یک کانال برای آن عمل می‌کند. جنبة نظامی این برنامه در قلب فعالیت های اتمی (رژیم) ایران بوده و هم‌چنان ادامه دارد».

فاکس‌نیوز می‌افزاید: «مقاومت ایران نهاد مسئول تولید بمب اتمی (رژیم ایران) به‌نام سپند... را که تحت کنترل سپاه پاسداران است، به‌مدت نزدیک به دو دهه، تحت نظارت داشته است... سپند از هفت زیرمجموعه تشکیل شده که هر کدام بخش مشخصی از تحقیقات بر سر تسلیحات اتمی را انجام می‌دهند. قسمت مسئول انجام تحقیقات و ساختن چاشنی برای سلاح اتمی، مرکز تحقیقات و توسعة فن‌آوری انفجار و ضربه یا متفاز نام دارد... تحقیقات شورای ملی مقاومت در داخل ایران، توسط شبکه‌یی از... (هواداران) مجاهدین صورت گرفته است که برنامة (اتمی رژیم ایران) را به‌طور خاص در سال ۲۰۰۲ اولین بار افشا کردند.

علیرضا جعفرزاده، گفت: «هر چه بیشتر تحقیق کردیم، بیشتر متوجه شدیم که برنامة تسلیحات (اتمی) به‌طور کامل فعال است... بخش نظامی به‌لحاظ اسامی، محل‌ها و سازماندهی مجدد، طی سالیان تغییر کرده، اما هرگز کار خود را متوقف نکرده و چهره‌های کلیدی آن نیز تغییر نکرده‌اند».
فاکس‌نیوز با اشاره به ممانعت رژیم از بازرسی از تأسیسات نظامی می‌افزاید: «علیرضا جعفرزاده توضیح می‌دهد: «... چندین سایت و مرکز که فعالیت‌های مرتبط با اتمی در آنجا صورت می‌گیرد، در مجموعه‌های بزرگ نظامی واقع شده‌اند که هم‌چنین دربرگیرندة تونل‌ها و سوله‌هاست. این نه تنها دسترسی آژانس را دشوارتر می‌سازد، بلکه امکان جابجایی این مراکز و پروژه‌ها به اماکن دیگر در همان مجموعه را فراهم می‌کند».

علیرضا جعفرازده، هم‌چنین گفت: «هیچ یکی از تأسیسات نظامی کلیدی که در مراکز نظامی واقع شده‌اند، توسط آژانس مورد بازرسی قرار نگرفته است و قطعاً این کار از بعد از برجام انجام نشده است... کنگره باید فشار را با اعمال تحریم‌های جدید علیه سپاه و دستگاه سرکوب داخلی (رژیم) افزایش بدهد. چون (این رژیم) در زمینة داخلی، آسیب‌پذیر است...».