تأکید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا بر ارائه استراتژی جامعه علیه رژیم آخوندی

پل رایان رئیس کنگرة آمریکا، با تأکید بر ارائه یک استراتژی جامعه علیه رژیم آخوندی گفت، دولت دونالد ترامپ روی همین استراتژی کار می‌کند و قرار است آن را اعلام کند.

پل رایان رئیس کنگرة آمریکا در پاسخ به این سئوال که خارج‌شدن آمریکا از توافقاتی مثل برجام، اعتبار آمریکا را خدشه‌دار نمی‌کند، گفت: «به‌نظرم این‌طور نیست. به‌نظرم دولت (کنونی) سیاست‌ها را تغییر داده و دولت قبلی اشتباهات سیاسی بزرگی کرده بود».
در رابطه با توافق اتمی (با رژیم) ایران، به‌نظر من ما باید یک استراتژی جامع در قبال (رژیم) ایران داشته باشیم که هم‌اکنون از آن برخوردار نیستیم. به‌نظرم این توافق، توافق بدی بوده است و به آنها اجازه می‌دهد که به تسلیحات اتمی دست یابند. (رژیم) ایران به آزار و اذیت همسایگانش اقدام کرده و منطقه را بی‌ثبات کرده و عملاً با برخی از همسایگان در جنگ است. فعالیت‌ها و رویکردشان از زمان توافق اتمی...، فقط بدتر شده است. لذا به‌نظرم ضروری است یک استراتژی جامع در قبال (رژیم) ایران داشته باشیم و فکر می‌کنم دولت بر روی همین کار می‌کند و قرار است آن‌را اعلام کند».
نانسی پلوسی رهبر دموکرات‌ها از توافق اتمی دفاع و بر حفظ آن تأکید کرد، ولی در عین حال گفت: «آن‌چه ما از آن حمایت می‌کنیم و کرده‌ایم، تحریم‌ها به‌خاطر فعالیت موشک بالیستیک و حمایت (رژیم ایران) از تروریست‌هاست... در این رابطه ما به متحدانمان می‌پیوندیم تا در این تحریم‌ها قوی عمل کنیم. ولی اینها از فعالیت‌های اتمی جداست...»