ادرویس: ما باید از مردم ایران که به جای سرکوب بیرحمانه این رژیم نفرت انگیر، حمایت کنیم.

جلسه اجتماع روز چهارشنبه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تحت عنوان «مقابله با مجموعه کاملی از تهدیدات رژیم ایران» تشکیل شد

این جلسه ک در آستانه اعلام سیاست جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی و به ریاست اد رویس رئیس این کمیته و باشرکت اشرف‌نشان‌ها برگزار شد، نمایندگان برجستة هر دو حزب به تشریح مداخلات تروریستی، تهدید برنامة موشکی و اقدامات سرکوبگرانه رژیم آخوندی علیه مردم ایران پرداختند و به مقابله با آن فراخوان دادند. برخی از نمایندگان ضمن قدردانی از حضور اشرف‌نشان‌ها گفتند که این حضور نشان‌دهندة این است که مردم ایران، مخالف رژیم سرکوبگر حاکم هستند.

در این جلسه، ۴ تن از مقام‌های پیشین و کارشناسان ارشد به‌عنوان شهود شرکت داشتند.

ادرویس: ماباید از مردم ایران که به جای سرکوب بیرحمانه این رژیم نفرت انگیر،خواهان آزادی هستند حمایت کنیم.

اد رویس رئیس کمیتة خارجی مجلس نمایندگان در سخنرانی افتتاحیة خود با اشاره به استمرار تروریسم و مداخلات رژیم بعد از توافق اتمی، گفت: متأسفانه و بگونه‌یی قابل پیش‌بینی, رژیم تهران به روشنی خود را حکومتی می‌بیند که از ایدئولوژی و خشونت خود برای بی‌ثبات کردن همسایگانش استفاده می‌کند. سپاه پاسداران این رژیم در عراق و سوریه از جنگ علیه داعش سوء استفاده کرده تا شبه نظامیانش علیه مردم سوریه سبعیت بخرج دهند و در حالیکه داعش مناطق خود را از دست می‌دهد تهدید واقعی این است که به جای داعش یک نوع تروریسم افراط‌گرای اسلامی دیگر جای آن را بگیرد.

رئیس کمیته خارجی کنگره دربخش دیگری از سخنانش در باره توافق اتمی گفت، به‌رغم کاستی‌های بسیار این توافق نظرم این است که حالا ما باید به‌شدت تمام آن‌را اعمال کنیم. باید با متحدان خود کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازرسان بین‌المللی دسترسی بیشتری به سایت‌های اتمی احتمالی داشته باشند و همان‌طور که متحدین ما آن‌را برسمیت شناخته‌اند، باید به کاستی‌های بندهای مهلت‌دار توافق بپردازیم.

اد رویس در پایان سخنان خود، تأکید کرد: سرانجام ما باید از مردم ایران حمایت کنیم که خواهان زندگی بهتر و آزادی بیشتر به‌جای رنج‌کشیدن تحت سرکوب بی‌رحمانه یک رژیم هستند که انگیزش ایدئولوژیکی و نفرت دارد. ما سوء نیتی علیه مردم ایران نداریم. این حکومت آنهاست که بشدت ما و متحدین ما را تهدید میکند. این رویکردی است که به‌نظر من آمریکا در جهت امنیت ملی ما باید اتخاذ کند... امیدوارم که پرزیدنت یک مسیر برای مقابله با مجموعة کاملی از تهدیدات رژیم ایران را تعیین کند.

در جلسه استماع کمیتة خارجی کنگره علاوه بر سخنرانان‌هایی که گزارشی فشرده از اظهارات آنها از سیمای آزادی به اطلاع بینندگان رسیده است، ۴ شاهد و شمار دیگری از نمایندگان هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات نیز صحبت کردند.

جیمز جفری رژیم آخوندی را بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه دانست، و گفت: «رژیم ایران باید اولین اولویت آمریکا در منطقه باشد... بطور مشخص ما باید توجه و منابع خود را از کارزار تقریباً پایان یافته داعش به رژیم ایران معطوف کنیم».

ژنرال چاک والد در سخنان خود بر استمرار فریبکاری‌های اتمی رژیم تأکید کرد، و گفت: «در رابطه با بازرسی‌ها... هیچ‌یک از ما نباید اینقدر ساده‌لوح باشیم که فکر کنیم رژیم ایران با آن تأسیسات نظامی مشغول تقلب در توافق نیست... من ۹۹/۹۹% فکر میکنم که رژیم ایران در حال تقلب در توافق اتمی است».
وی بر لزوم برخورداری از گزینة نظامی علیه رژیم تأکید کرد، و گفت: «ما باید سیاستی داشته باشیم... که اجازه ندهد رژیم ایران آینده سوریه را بعد از داعش دیکته کند و مسیر زمینی خود را تشکیل دهد... این تدابیر تهاجم رژیم ایران را بدون توجه به اینکه برجام چه خواهد شد, عقب خواهد راند و مانع پیشرفت رژیم بسوی توانمندی اتمی می‌شود».

در اجلاس استماع در کمیته خارجی، قاضی تدپو رئیس زیر کمیته تروریسم، دینا روهراباکر رئیس زیرکمیته اروپا- آسیا و تهدیدات بالقوه و نمایندگان کنگره تام گرت و اسکات پری، با قدردانی از شرکت اشرفی‌نشان‌ها تأکید کردند که حضور آنها گواه این واقعیت است که مردم ایران این رژیم دیکتاتور و تروریست را نمی خواهند.

دینا روهراباکر رئیس زیرکمیتة اروپا-آسیا و تهدیدات بالقوه در سخنان خود، گفت: ما راه‌های دیگری برای اعمال فشار روی آخوندهای حاکم بر ایران داریم. ما دوستانی در اینجا داریم با لباس‌های زرد که اینجا هستند تا به ما یاد‌آوری کنند که مردم ایران آخوندهای سرکوبگر را که مردم  را می‌کشند دوست ندارند. ما بلوچ‌ها، آذری‌ها وکردها را داریم و همة آنها فکر می‌کنند که سرکوب شده‌اند. ما هنوز از اینها برای اعمال فشار روی رژیم ایران استفاده نکرده‌ایم... رییس اد رویس در سخنان افتتاحیه خود به این واقعیت اشاره کرد که مردم ایران دشمن ما نیستند، مردم ایران دشمن ما نیستند بلکه رژیم آخوندها دشمن ما است.

قاضی تد پو رئیس زیرکمیتة تروریسم در کمیتة خارجی نیز در سخنان خود، گفت:  گروهی از افراد اینجا هستند که خانواده‌ و دوستانی دارند که سالیان شکنجه, مفقود و زندانی شده‌اند، به‌خاطر رژیمی که میخواهد آمریکا را نابود کند. من از این‌که آنها اینجا هستند آنان را ستایش می‌کنم. با این افراد صحبت کنید و ببینید که چگونه خانوادة آنها در ایران شکنجه شده و هم‌چنان شکنجه می‌شوند، آن هم توسط همان فردی که از لفاظی استفاده می‌کند تا بگوید که می‌خواهد آمریکا را نابود کند. در همه جای خاورمیانه شما می‌بینید که ایران دارد فتنه‌انگیزی میکند. ما هفته قبل یک استماع در کمیته تروریسم داشتیم و از این نقشه استفاده کردیم تا درباره این واقعیت صحبت کنیم که رژیم ایران در حال استفاده از گروههای تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، کرانه غربی، نوار غزه، بحرین و لبنان هستند. هر کجایی که در خاورمیانه هرج و مرج هست حکومت ایران آنجاست و از از طریق سپاه پاسداران یا گروههای تروریستی کارش را انجام می دهد.

تام گرت از دیگران اعضای کنگره در این جلسه با اشاره به حضور اشرف‌نشان‌ها، گفت: این رژیم پرونده‌یی دارد که در این جلسه به آن اشاره نشد؛ ولی توسط افرادی که در اینجا نشسته‌اند بیان می‌شود. در سالهای ۱۹۷۹، ۱۹۸۲، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۹ در انقلاب، مردم علیه این رژیم قیام کردند و در اغلب موارد آمریکا عقب نشست و هیچ کاری نکرد در حالی که آنها توسط نیروی قدس کشته می شدند. تعداد ایرانی‌هایی که توسط این رژیم کشته شده‌اند به نسبت جمعیت آن معادل تعداد کشته‌های ما در جنگ جهانی دوم است.

نماینده کنگره اسکات پری نیز در سخنانش را رژیم آخوندی را رژیمی فریبکار دانست، و گفت: «رژیم ایران دروغگو، حقه‌باز و دزد است. اگر حرف مرا باور نمی‌کنید از این دوستان در اینجا سئوال کنید... این دوستان می‌دانند که ما چه موجوداتی سر و کار داریم. همة ما می‌دانیم با چه چیزی مواجه هستیم».

در پایان این جلسه، اد رویس رئیس کمیتة خارجی تأکید کرد: «یک اتفاق نظر گسترده و دو حزبی وجود دارد که رژیم ایران یک تهدید مرگبارمحسوب میشود... ما خواهان پیش‌بردن سیاستی هستیم که با این رژیم افراطی مقابله کند. ایده‌هایی که از این استماع می‌گیریم در چگونگی انجام این کار بسیار کمک‌کننده است».