بالاگرفتن مخاصمات راس نظام در تنگنای بن بست برجام

با تشدید بحران در راس نظام آخوندی، روزنامه سپاه پاسداران رئیس جمهور رژیم را «برهم زننده آسایش عمومی» عنوان کرد و رفتار او را شایان «محاکمه» و «مجازات سخت» دانست.

روزنامه سپاه پاسداران نوشت: حسن روحانی به عنوان آغازگر اتهام‌زدن‌ها... باید برای زیانی که به آرامش جامعه و آسایش افکار عمومی می‌زند، جوابگو باشد و شاید اگر دموکراسی آن طور که در خیالات آرمانگرایانه دموکراسی‌خواهان چرخ می‌زند، مجال استقرارعملی می‌یافت، محاکمه بر هم‌زنندگان آسایش عمومی، مجازاتی سخت در پی می‌داشت».
روزنامه سپاه پاسداران افزود: «سخنان رئیس‌جمهور به عنوان آغازگر دعوا از سوی مخاطب سخن که قوه قضائیه است، بی‌پاسخ بماند، به معنی پذیرش آن از سوی مخاطب است و پذیرش آن هم به معنی غلط بودن روند کار دستگاه قضایی در احضارها و رسیدگی‌های قضایی است.
روزنامه سپاه پاسداران نوشت: ناظران معتقدند عصبانیت روحانی از سرنوشت برجام با ۱۰ ترامپ ـ یا کمتر یا بیشتر! ـ او را وا می‌دارد که برای انحراف اذهان عمومی به یکی از دستگاه‌ها یا نهادهای داخلی حمله‌ور شود و این چندمین بار است که او به دستگاه قضایی حمله و پاسخ هم دریافت کرده است.

در تنگنای بن بست برجام بعد از اظهارات روز ۱۵ مهر آخوند روحانی در دانشگاه تهران آتش مخاصمات رژیم در راس سران نظام بالا می گیرد:
آخوند لاریجانی:‌ در بحث مفاسداقتصادی متاسفانه بسیاری از افراد که به نحوی ذینفعند تا یکی متهم میشه به این مسئله و مورد رسیدگی قرار می گیره شروع می کنند به فضا سازی کردن گاهی مسئله را سیاسی می کنند گاهی مسئله را شخصی می کنند.(تلویزیون رژیم -۱۷ مهر)

آخوند لاریجانی در ادامه با اشاره به اظهارات روز ۱۵ مهر آخوند روحانی در دانشگاه تهران گفت: «توجه بکنند تسامح قوه قضاییه برای اینکه فضای آرام جامعه بهم نخوره یک حدی داره. اگه بناباشه اینطوری بخواهند جلوی رسیدگی های قضایی را بگیرند ما مجبور می شیم با افرادی که چنین اموری را مرتکب می شوند با آنها هم برخورد کنیم.
اخیر شنیدم یک برادر بزرگواری گفته مثل اینکه قوه قضاییه داره احضار می کنه افراد را مثل اینکه اینها بیکارند کار ندارند افراد را احضار می کنند خب ببینید این چقدر کم لطفی است. همه می دانند قوه قضاییه خیلی کار داره اگه بیکاری باشه شما هستید.(تلویزیون رژیم -۱۷ مهر)

آخوند لاریجانی افزود: «اگر بیکاری وجود دارد این شما هستید که چهار سال کشور را رها کردید و دور برجام سینه زدید. شما موظفید از قوه قضاییه به عنوان رکن نظام حمایت کنید، کما اینکه ما در طول سالهای گذشته از کلیّت دولت به عنوان رکن نظام حمایت کرده‌ایم این درست نیست در هر محفلی، هر آنچه به ذهن شریفتان گذشت، علیه قوه قضاییه بیان کنید».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز با اشاره به ادعاهای روحانی در مورد برجام از جمله نوشت:‌«حسن روحانی کافی است به جای سخن گفتن از منافع غیرقابل بازگشت برجام که ۵سال است کشور را معطل خود ساخته، سیاستهایی را در پیش گیرد که ...باعث رونق بخشی به بخشهای اقتصادی و مالی ... شود... بازنگری در دفاع یکجانبه و خوشبینانه برجام در اقدامات آتی رئیس جمهور باید مدنظر قرار گیرد». (خبرگزاری تسنیم- ۱۷ مهر)

آتش جنگ در راس نظام، بلافاصله به بدنّه آن کشیده شد:
جهانگیری: هیچکس حق ندارد خودسر به حریم بخش خصوصی تجاوز بکنه
(گزارشگر): این واکنش غیر مستقیم امروز معاون اول رئیس جمهور به خبر دیروز است. دیروز در فضای مجازی خبر بازداشت مهدی جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری منتشر شد.
(جهانگیری):‌نهادهای امنیتی باید در چارچوب قانون عمل کنند.
(گزارشگر):‌ آقای جهانگیری دیروز در واکنش به خبر بازداشت برادرش واکنش مجازی داشت و نوشت:‌ اطلاع دقیقی از چگونگی دستگیری، اتهام، ضابط و شاکی برادرم ندارم. البته وی هیچگونه مسولیت و پست دولتی ندارد.
(گزارشگر): البته معاون اول رئیس جمهور که دیروز از بی اطلاعی خود از علت دستگیری برادرش گفته بود امروز کنایه های سیاسی زد.
جهانگیری: هیچ کس حق نداره به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی بکنه. ( تلویزیون رژیم – ۱۵ مهر)
منتظری: ‌جالب اینه که قوه قضاییه با همه این جریانات و این اشخاص و این وابستگان و این نزدیکان مقامات عالیه کشور چه در دولت گذشته چه در دولت فعلی برخورد می کنه انگ سیاسی بهش می زنند. ( تلویزیون رژیم- ۱۵ مهر)

سردژخیم قضاییه با ورود مجدد به صحنه این جدال، نشان می دهد که جنگ درون رژیم به مرحله آشتی ناپذیر رسیده است.
آخوند آملی لاریجانی: ‌ما این بساط فشارهای این چنینی را باید جمع کنیم.
(گزارشگر): این واکنش امروز رئیس دستگاه قضا در مورد حرف وحدیت های چند روز گذشته بود حدیث هایی که روایت بازداشت یکی از بدهکاران بانکی است. خبر بازداشت مهدی جهانگیری بدهکار بانکی که برادر یکی از مسولان ارشد اجرایی کشور است. و البته واکنش خود آن مسول را هم درپی داشته.