وال استریت ژورنال: تأیید نکردن توافق اتمی از سوی ترامپ اولین گام استراتژیک برای جلوگیری از مسلح شدن رژیم ایران به بمب اتمی

روزنامه وال استریت ژورنال در مقاله‌ای به قلم دیوید آلبرایت و مارک دوبوویتز در برنامه آینده برجام به رئیس جمهور آمریکا توصیه کرد: با اصلاح سیاست آمریکا، شکافی در عدم پذیرش معایب خطرناک توافق با رژیم ایران باقی نمی‌گذارد.

این مقاله می‌افزاید: دونالد ترامپ باید با تایید نکردن توافق اتمی، تعهدهایش را پی‌گیری کند. عدم تایید توافق اولین گام مهم استراتژیک برای جلوگیری از تبدیل شدن رژیم ایران به یک حکومت دارای سلاح اتمی است و به همین منظور ترامپ باید پیامی مشخص و قاطع را برای این رژیم ارسال کند که دولت آمریکا حکومت دارای سلاح اتمی در ایران را تحمل نخواهد کرد و نمی‌تواند توافق کنونی را نیز حفظ کند.
ترامپ هر ۹۰ روز باید درباره پایبندی کامل رژیم ایران به برجام و عدم گسترش برنامه اتمی این رژیم نظر خود را اعلام کند.
وال استریت ژورنال هم‌چنین می‌نویسد: ترامپ باید اقدام‌های بیشتری انجام داده و تا قبل از سی و یکم اکتبر، سپاه پاسداران را به عنوان یک سازمان تروریستی به کنگره معرفی کند. او همچنین باید به وزارت خزانه داری دستور دهد شرکت‌های وابسته به سپاه پاسداران را به فهرست سیاه اضافه کند. او باید شرکت هواپیمایی ایران ایر را به عنوان یک نهاد تروریستی در نظر گیرد.
دونالد باید بر محدودیت‌های کنونی بر برنامه اتمی رژیم ایران، آزمایش سانتریفیوژهای پیشرفته، موشک‌های بالستیک قادر به حمل کلاهک اتمی و همچنین خرید و انتقال سلاح‌های متعارف را اصرار ورزد و روی دسترسی بی حد و حصر بازرسان سازمان ملل متحد به مکان‌های نظامی تأکید کند.